Tandisbesök o shopping m 4 små

Anthon o Robin åt frukost o gick till skolan, jag o dom 4 små åt frukost, sen tog d mej hela morgonen o halva förmiddagen att packa ihop lite saker, bära ut dom till bussen, göra barnen redo att åka, dvs se till att dom kissade, byta blöja på Julle, få på dom ytterkläder osv. Vi åkte till stan o jag Vidar Evelyne o Julius följde m Nathalie till tandis idag... här sitter Vidar Evelyne o Julle o väntar på Nathalie hos tandläkaren...
 
 
Evelyne satt redan där hos tandläkaren o skrek att hon ville ha riskakor o tuggummi m.m. Sen pussade hon på sin lillebror tills han blev arg o irriterad.
 
Efter att vi varit hos tandläkaren shoppade vi kläder o smink, köpte mat o Evelyne skrek i vagnen att hon ville gå hela tiden o att hon ville ha en massa saker. Lika underbart varje gång man handlar m en 3-åring... När vi kom hem hade Anthon o Robin just kommit från skolan, jag packade upp varorna, hängde upp alla ytterkläder, vi åt lunch/mellis, barnen bråkade som galningar rev varann i håret, slogs, skrek åt varann, öppnade o stängde dörrar m.m. Vi fikade. Som vanligt va jag heeelt sluuut efter denna dag!! Både huvet o kroppen e trötta.
 
Sen lagade jag mat, Mathias kom hem o vi åt Klyftpotatis fläskfilé grönsaker o olika såser, jag tog hand om disken o köket, blandade välling o vi nattade dom små.
 
Nu har även Anthon o Robin gått o lagt sig, Mathias sitter vid en dator o jag vid den andra o bloggar o kollar fb. Jag har packat skolväskorna inför morgondagen o nu ska jag ansöka om fp på nätet, sen blir d kanske nåt avsnitt av 112 på Liv o Död igen :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0