Stortvätt å fredagsmys

Usch d blev dåligt m sömn inatt igen, Julle vaknade flera ggr o jag har som vanligt varit sjukt trött idag. Inte blev jag piggare av att upptäcka att d va -18 ute... Anthon o Robin åt frukost, klädde på sig massor av kläder o gick till skolan, jag Nathalie Vidar Evelyne o Julius åt frukost, jag sköljde disk, plockade ur o i diskmaskinen o såg till att dom små fick på sig kläder.
 
Min lilla Julle bulle
 
Jag gick ut m sopor, sorterade en massa tvätt, satte igång en tvättmaskin, duschade Evelyne o Vidar, tog fram rena kläder åt dom, ringde Mathias, fixade lunch, Julle sov middag, jag sköljde disk, åt del nr 2 av min lunch, satte igång en till tvättmaskin, hängde tvätt, åt del nr 3 av min lunch, satte igång en film till Nathalie o Evelyne. Vidar spelade tv-spel.
 
Anthon o Robin kom hem, jag åt del nr 4 av min lunch samtidigt som jag tittade på två avsnitt av 112 på Liv o Död. Julle vaknade, jag la in tvätt i torktumlaren, satte igång en till tvättmaskin, hängde tvätt, Mathias kom hem, han o jag tittade på hus på hemnet, han lagade mat, vi åt wokad kycklingfilé i redcurrysås m ris o sallad till o jag tog hand om disken.
 
Rosorna jag å Mathias gav varann igår...
 
Jag å Mathias igår...
 
Mathias blandade välling o matade Julle, jag fixade fredagsmyset m popcorn o godis åt barnen, Julle åt majskrokar som fredagsmys...
 
 
Jag la in tvätt i torktumlaren, bar upp tvätt från tvättstugan, vek tvätten o la in den i garderober/byråer o Mathias nattade Julle. Nu leker några av barnen, Nathalie ser på tv...
 
o Evelyne har somnat hos Mathias...
 
Hoppas att ni alla har en jättemysig fredagskväll
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0