Ska vi klara oss el inte...

Gick upp o åt frukost m alla barnen. Så ringde dom från dagis imorse o sa att ett barn i Vidars grupp hade kräkts igår efter att ha varit på dagis hela dagen igår. Så nu får Vidar o Evelyne va hemma m mej igen då. Man undrar ju när d ska sluta, magsjukorna alltså?! Tänk om Vidar o Evelyne blir sjuka nu, vi som bokat hotell till helgen o skulle på husvisning o allt. Dessutom e det tydligen långt mellan insjuknandena m den här magsjukan, upp till 1v. Så enkelt räknat skulle d alltså kunna ta 8 v innan alla i vår familj har haft d. Låter roligt el hur...
Å sen kan d ju börja om igen oxå... Vidar berättade att Evelynes grupp varit m Vidars grupp igår, så dom kan va smittade båda två.
 
Anthon Robin o Nathalie gick till skolan, jag la fram mat till ikväll o bröd, torkade köksbordet spisen o köksbänkarna, plockade ur o i diskmaskinen, läste saga för Julle, vek massa tvätt, la in den i garderober/byråer, sorterade en väldig massa tvätt, satte igång en tvättmaskin, vi åt lunch, jag sköljde disk, Julle sov middag, jag packade Anthon o Robins innebandyväskor, kollade fb o hus på nätet.
 
Sen la jag in tvätt i torktumlaren, väckte Julle, jag Vidar Evelyne o Julius gick till skolan o hämtade Nathalie. När vi kom hem hängde jag upp alla blöta ytterkläder, vi fikade, jag satte igång en till tvättmaskin, Anthon o Robin kom hem, jag packade skolväskorna, bäddade rent i Vidars Evelynes o min o Mathias säng.
 
Jag lagade mat, Mathias kom hem, vi åt makaroner o stekt falukorv, Mathias Anthon o Robin åkte på innebandyträning, jag sköljde disk, ställde in den i diskmaskinen o satte igång den, torkade köksbordet, spisen o diskbänken, såg till att dom 4 små fick på sig nattkläder,blandade välling, hängde tvätt, bar upp tvätt från torktumlaren, Mathias Anthon o Robin kom hem, Anthon o Robin åt smörgåsar, Julle fick välling o somnade.
 
Nu e alla barnen nattade o Mathias håller på m ventilationen på lilla toan o jag har kollat fb. Nu vill jag dricka te o äta smörgås o se på nån bra serie.
 
Känner att jag lite har tappat tron på att vi kommer iväg i helgen o vet inte om jag har nån lust alls att åka längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0