Äggmålning o städning

Nehe, vart ingen bra sömn inatt heller, men va sjutton det e det värt!!! Så e ju småbarnstiden, sömnlös men underbar ♥ Jag gick upp o åt frukost m barnen, Mathias sov lite till, jag la fram mat till kvällen, fixade m disken o gjorde fint i köket o jag såg till att alla barnen fick på sig kläder. Jag kokade en massa ägg, Mathias kom upp o åt frukost, jag Anthon Nathalie Vidar o Evelyne målade ägg, jag skalade några ägg oxå.
 
 
Mathias började dammsuga på undervåningen, jag bar ner mängder av tvätt o sorterade den o satte igång en tvättmaskin, matade Julle, bytte lakan i hans säng o han sov middag. Fixade lunch till Robin, Mathias skjutsade Robin till en kompis o sen åkte han till stan o köpte pellets, jag dammsög klart undervåningen, Mathias kom hem, vi åt lunch o jag kollade fb.
 
Jag tvättade mer, Mathias rensade rören under båda handfaten o golvbrunnen i badrummet o städade badrummet. Jag plockade ur o i diskmaskinen o satte igång den o blandade välling. Mathias duschade o åkte o hämtade Robin, jag bytte lakan i Anthons säng o dammsög hela övervåningen. När Mathias o Robin kom hem så lagade Mathias mat, jag duschade o vi åt påskmat. Jag kollade fb igen.
 
 
Barnen kollade på film o Påskharen va här o gav dom påskäggen. Julle fick majskrokar i sitt påskägg... 
 
 
Vi nattade dom små, Anthon Robin o Mathias tittade på tv. Själv gick jag ner i ett av mina hobbyrum o tog hand om mera tvätt, la in en del i torktumlaren o hängde upp lite o nu bloggar jag. Anthon o Robin har gått o lagt sig o Mathias kollar fortf på tv... nej, nu har han visst somnat där i soffan som vanligt :-) Jag ska titta på ännu ett avsnitt av 112 på Liv o Död.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0