Vi sitter i en rävsax

Började morgonen m att bädda alla sängar, plocka upp alla leksaker från golven i barnens rum, plocka ur diskmaskinen, åt frukost m mina 4 minsta hjärtan o så forts städhysterin!!!
 
Jag dammtorkade i alla rum, plockade undan grejer överallt o såg till att allt va fint, vi åt lunch, Julle sov, jag dammsög undervåningen, skurade golvet i stora o lilla hallen, köket, badrummet o på lilla toan, gick ut i solen o skar grönsaker o gjorde guacamole, gick in o stekte köttfärs.
 
Mathias kom hem o han o barnen åt tacos ute. Mäklaren kom hit o tittade o fotade huset o så satt vi ute o pratade lite. Imorgon förmiddag får vi veta mer ang den ev husförsäljningen. Då ringer mäklaren o meddelar deras värdering o sen ska jag ringa banken o prata lite m dom o se vad dom tycker o OM vi kan sätta igång en försäljning. Mäklaren tyckte att vi skulle vänta m att sälja huset tills den stora visningshelgen i augusti, men ska vi sälja så vill vi sälja nu. Folk som letar hus tar väl inte semester från det eller??
 
MEN återigen så kommer den där jobbiga känslan av att vi har gjort så mkt o lagt ner hela våra själar i detta hus, som vi nu bara ska ge upp?! Fast ja ja, vi vet ju att vi inte får plats här längre, så är det. Då måste man ju ha större. Men hur kommer d att kännas att byta ner sig, slita upp barnen från skola/dagis osv för o flytta till nåt mycket sämre, där vi måste börja om från början m allting o renovera typ ända tills vi dör. Det e en riktig rävsax vi sitter i. Vi som e så många har verkligen inte varken tid el ork o flytta. Önskar att vi hade råd att ta mera hjälp m flytten. Men äsch, nu spekulerar jag ju i något som kanske inte alls kommer bli av. Det får vi vänta o se tills imorgon. Vi kanske måste bo kvar här ändå o då är d ju helt onödigt att jag har oroat mej för allt d här...
 
Jag åt tacos, sköljde disk, barnen lekte o spelade lite innan vi nattade dom.
 
Barnen va jättejobbiga idag o extra bråkiga o sprang in o ut ur huset hela tiden när jag höll på o städa o just hade torkat golvet i hallen osv, jag va stressad, orolig, nervös osv. Så idag har jag varit arg o irriterad men vem e inte det i denna situation. Bråkande barn, man försöker febrilt att få hemmet att se så snyggt o städat ut som d bara går o så den gnagande oron i kroppen inför mäklarens besked o dom om vårt hus o vår framtid. Nja, bättre tider har man ju haft om man säger så.
 
Jag hoppas hela tiden på en bättre morgondag, men den verkar inte komma nån gång...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0