Sol städning fotbollsträning o grillat

Mathias va på ledarutbildning hela dagen. Jag sköljde disk plockade ur/i diskmaskinen o körde den, torkade i köket, la fram mat till kvällen, en kompis till Robin kom hit, jag o 5 av barnen gick o slängde massa grovsopor o sen tvättade Nathalie o Evelyne grejer i en balja o så har Nathalie pysslat om kaninerna.
 
Vi åt lunch, Robins kompis gick hem, jag sköljde disk, skar o marinerade kött, Julle välte en blomkruka så jag blev tvungen o dammsuga lite, då passade jag på att dammsuga hela köket, lilla toan o stora o lilla hallen, jag gjorde iordning Nathalie o Vidar för fotbollsträning o dom gick dit, Anthon o Robin gick oxå dit m några kompisar o tittade på träningen, jag startade grillen o gjorde sallad, Evelyne va ute o lekte o Julle sov middag.
 
 
 
Mathias Anthon Robin Nathalie o Vidar kom hem, Mathias grillade.
 
 
Nathalie Vidar o Mathias duschade, Julle vaknade, vi åt grillad flintastek o fläskfilé potatissallad bearnaisesås o sallad.
 
 
Efter maten gick Mathias ut m några av barnen ett tag. Nu e alla inne igen, barnen leker, jag bloggar o kollar fb o Mathias håller på o byter plastfilm på sin mobil eftersom den gamla blivit så repig. Strax ska vi natta dom små o sen måste vi förlänga vårt elavtal. Efter d så har jag ett önskemål om att jag o Mathias ska se en film tillsammans, men vi får väl se vad vi orkar o hinner med.
 
Hoppas du har haft en riktigt härlig helg!! Det har jag :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0