Midsommar o städhysteri

I fredags, Midsommarafton:
 
Julle klättrade upp på en stol o ramlade ner på morgonen. Det gick bra som tur va. Efter frukosten packade vi in oss i bilen o åkte mot fästingön. D kändes som en påtvingad dagsutflykt. Det enda jag såg fram emot va maten, men jag kände ärligt talat inte för o åka bil i flera timmar o träffa folk just då. Hade inte förvånat mej om färjan hade sjunkit el nåt sånt, m tanke på hur den här veckan varit för oss. Jag önskade mina nära o kära en Glad Midsommar på fb.
 
D här e största anledningen till att jag tycker d e jobbigt att åka nånstans. Att man måste ha m sig så mkt grejer o det e alltid jag som packar. Sen när vi ska åka hem e det oftast jag då oxå som packar ihop alla saker o ser till att dom kommer m hem. Detta va packningen för att åka över dagen + att barnvagnen barnmatstolen o lite annat oxå va m.
 
 
D va mest Mathias som ville åka iväg. Jag tycker d skulle va bättre om släkt o vänner kom till oss lite mer istället för att vi ska ta m oss halva bohaget o åka iväg. Sen e det väldigt jobbigt att åka bil m 6 hyfsat små barn. Alltid nån som bråkar, skriker, gnäller, blir bajs el kissnödig osv osv. Därför kände jag inte för att åka nånstans. Det e skönast o va hemma där man har allt man behöver.
 
Okej, jag erkänner. D va trevligt när vi väl va där på Mathias storebrors landställe på Adelsö . Maten va jättegod o sällskapet trevligt! Färjan sjönk inte. MEN på vägen hem började en elak lampa lysa i bilen om att nåt e fel på avgasutsläppet. Nu får d faan va nog m otur för oss!!! Då vi bara har en bil lär d bli dyra hyrbils + verkstadskostnader...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Igår lördag, Midsommardagen:
 
Mathias dammsög källaren, jag plockade disk, körde en diskmaskin, tvättade, sorterade/hängde/vek en väldig massa tvätt o la in den i garderober/byråer, bytte lakan i alla barnens sängar, kollade igenom nya handdukar o kläder, märkte kläder. Barnen ritade lekte o spelade, Mathias installerade en digitalbox. Vi åt kebabtallrik o pizza till middag o så fick barnen godis o popcorn.
 
På kvällen nattade vi barnen, jag rensade reklam o tidningar, plockade undan grejer överallt, skrev en matlista o hängde o vek ännu mer tvätt. Sen va jag trööööött!!!
 
Idag, söndag:
 
Jag duschade, vi åt frukost, Mathias va ute m barnen en stund, sen sprang han en sväng, jag plockade ur/i diskmaskinen o körde den, sorterade tvätt, tvättade, vek tvätt o la in i garderober/byråer, vi åt lunch, Julle sov, jag la in tvätt i tumlaren o tvättade mer, Mathias sköljde disk o målade trapphuset medan Julle sov. Vidar o Evelyne spelade dataspel.
 
Då åkte jag o Nathalie o storhandlade på Ica Maxi, 10 kassar + blöjor o toapapper blev d.
 
 
När jag startade bilen o åkte hemåt så slocknade lampan som lyst i bilen om att nåt e fel på avgasutsläppet o felmeddelandet va borta, så nu undrar man ju om den kommer hålla på o lysa sådär titt som tätt o om det ändå kan va nåt fel el inte... Får ringa verkstan o kolla upp d imorrn om jag hinner... 
 
Mathias o jag bar in o packade upp, vi lagade mat. Jag gjorde egen potatissallad o Mathias stekte köttbullar o prinskorv som vi åt till middag.
 
 
Jag plockade ur/i diskmaskinen o körde den, vi nattade barnen, jag städade badrummet o lilla toan, torkade damm här o var, gjorde rent alla tv- o dataskärmar, torkade av kylen frysen ugnen micron spisfläkten o diskmaskinen, Mathias vek sängkläder som jag la in i en garderob, nu håller jag på o torktumlar sista tvättlasset för idag sen får jag gå o lägga mej. Imorgon kommer mäklaren hit, då får vi veta om sista hoppet om o kunna flytta till nåt större existerar el inte, får se hur d går...

Kommentarer
Postat av: Lena Sandsvik

Hej!
vilket underbart hus, är det ert?
ha en skön dag!
Lena

Svar: Nej det är min mans landställe på Adelsö, men det är vackert!!
Patricia / Fjärilsmamman

2013-06-24 @ 22:09:37
URL: http://designbysandsvik.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0