Miljoner saker att göra inne

Idag har jag varit trött o seg, d har varit tråkigt väder ute. Tur att jag har miljoner saker o göra inne! Åt frukost m barnen, sköljde disk o satte igång dagens första maskin tvätt.
 
Blandade välling, rensade reklam/tidningshögen o lagade lunch. Evelyne o Julle bulle roade sig m en IKEA-kasse.
 
 
 
 
 
 
 
Jag hängde tvätt o Julle sov middag. Dom andra 3 spelade o lekte.
 
Kollade fb, satte igång tvättmaskin nr 2, sköljde disk, plockade ur/i diskmaskinen o njöt av en iskall Coca-Cola. Bäddade rent i Evelynes säng, Julle vaknade o jag bytte bajsblöja nr 2 på honom för idag.
 
Mathias kom hem, jag lagade mat medan han va ute m Evelyne o Julle. Vi åt minestronesoppa o varma smörgåsar. Mathias målade o så va Nathalie Vidar o Evelyne ute o lekte ett tag.
 
Mathias gick ut o va ute m alla barnen en stund, jag blandade välling o sköljde den tråkiga disken som vanligt, fyllde diskmaskinen o körde den. Hängde tvätt, nattade Julle, vek tvätt o la in den i garderober/byråer. Nathalie Vidar o Evelyne fick godis o nu har vi nattat dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0