¤ Skön söndag ¤

Mathias o Robin gick upp tidigt imorse o åkte strax före 7 till Uppsala där dom hade innebandymatch idag. Dom spelade oavgjort idag. Själv fick jag sova till kl.8.20, då jag vaknade av Julle som stod i sin säng bredvid våran o hoppade o ville upp o så hörde jag att Anthon Nathalie Vidar o Evelyne oxå va vakna o sprang runt på undervåningen. Vi åt frukost ca kl.9.30 när jag gjort mej iordning o sett till att alla barnen fått på sig kläder.
 
Jag spelade Angry Gran Run o vek en massa tvätt o la in den i byråer o garderober, här kommer bild på den tvätten...
 
 
Nathalie o Evelyne lyssnade på musik o dansade m Twister Dance, här kommer bilder på dom...
 
 
Annars har jag mest tagit d lugnt o bara gått omkring o småplockat. När Mathias kom hem duschade han Evelyne, fortsatte o jobba m ventilationen på lilla toan, sprang en sväng o duschade, Robin hade åkt m en kompis hem efter innebandymatchen. Jag o barnen åt lunch, jag plockade ur o i diskmaskinen, sköljde disken efter lunchen, passade barnen, kollade lite på datorn osv. Här kommer en bild på lilla toan som e långt ifrån klar...
 
 
Så här såg taco-lunchen ut idag... (alla åt d utom Evelyne som ville ha fil o flingor)
 
 
Jag o Mathias hjälptes åt o göra hand o fotavtryck på Julle o så här blev d...
 
 
Jag vägde o mätte Julle idag oxå. Nu väger min 11 månaders bebis 10,7 kg o är ca 77 cm lång, jag mäter ju m måttband här hemma så d kan va lite missvisande... men nåt sånt e han iaf :-)
 
Här kommer några bilder på Julle bulle från idag...
 
 
När Mathias hade duschat åkte han o hämtade Robin hos kompisen o köpte pizza till mej o kebabtallrikar o kebab m bröd till alla andra i familjen medan jag gav Julle gröt o Evelyne matade Julle bulle m en flaska välling. Han äter oss ur huset just nu lilla Julle. Här kommer bilder på när Evelyne matade Julius...
 
 
Bilder från middagen...
 
 
När vi hade ätit sköljde jag disken o torkade rent i köket medan Mathias började natta barnen. Nu sover alla barn o jag o Mathias sitter vid varsin dator. Mathias väntar på att jag ska blogga klart så vi kan se på tv tillsammans, den där nya serien om Palmemordet, så bäst jag slutar nu. Vi ska äta lite chips m dip som vanligt o mysa här som om d vore fredag :-) Mathias e ju föräldraledig på måndagar så d blir ju liksom extra mysigt när man vet att han e hemma imorrn oxå o kan ta d lugnt o inte måste lägga sig jättetidigt ikväll. Godkväll på dej!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0