Renovering o tvätthantering

Jag sköljde disken efter frukosten som vanligt, plockade ur o i diskmaskinen o satte igång den, Vidar o Nathalie lekte, Evelyne spelade dator, Mathias fortsatte renovera inne på lilla toan, Julius blev rädd när Mathias borrade, han fick ha hörselkåpor på sig, men dom slet han bara av sig hela tiden, jag kramade honom o gick runt o bar på honom. Här kommer en renoveringsbild, slutresultatet hoppas jag ser trevligare ut :-)
 
 
Jag sorterade tvätt, satte igång en tvättmaskin, vek en massa tvätt, satte igång en film åt Nathalie o Vidar, när dom sett klart den åt vi lunch, Mathias fortsatte jobba, Nathalie kollade på en till film, Vidar satt vid ena datorn o Evelyne vid den andra, jag sköljde disk, ställde in i diskmaskinen, hängde tvätt, satte igång en till tvättmaskin, Julle sov en stund, Mathias stack ut o sprang en sväng, jag dammsög köket, lilla o stora hallen, vardagsrummet o matrummet, Mathias kom tillbaks o duschade.
 
 
Barnen fick lördagsgodis, jag vattnade granen, Mathias matade Julle, jag hängde tvätt, satte igång ännu en tvättmaskin, Mathias lagade mat, vi åt tacos, jag sköljde disk, barnen tittade på tv, jag plockade ur o i diskmaskinen, satte igång den, blandade välling, hängde o vek mer tvätt.
 
Bild från kvällens tacomiddag...
 
Nathalie har ögoninflammation, hennes ena öga e riktigt rött o irriterat, hon har fått ögonsalva i det idag, Julius har fortf kvar sina prickar men dom verkar inte klia el besvära honom på nåt sätt. Mathias har ringt sin mamma ikväll för o kolla hur det e med Anthon o Robin. Dom mår bra.
 
Här kommer lite bilder på Julle...
 
 
Julle låg på min axel o gosade en liten stund nu ikväll, det e sååå mysigt!!! Nu har Mathias bytt blöja o tagit på honom pyjamas, Julle leker o Mathias tittar på film på tv medan jag bloggar. Själv ska jag kolla in fb-världen som jag gör nästan varje dag. Önskar dej en fortsatt trevlig lördagskväll!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0