Namnsdagsfirande o Mys mys fredag :-)

Natten till igår sov Julius hela natten :-) Evelyne vaknade 3ggr o 1 av ggrna hade hon kissat i sängen :-( Jag gick upp o fixade frukost till Anthon Robin o Nathalie som vanligt när jag väcktes av mitt larm på mblen, sen såg jag till att dom kom iväg till skolan. Dom små sov fortf, jag gjorde mej iordning, Vidar o Evelyne kom upp o när jag gick in i mitt o Mathias sovrum så vaknade Julle. Vi klädde på oss o åt frukost, Julle hade kissat igenom blöjan så d va kiss i sängen.
 
Va d tvunget o snöa ännu mer, hade verkligen ingen lust o skotta snö igår igen... Händerna värkte o det gör dom fortf, ryggen kändes fortf öm o det gör den idag oxå, men benen hade återhämtat sig iaf.
 
Jag plockade ur o i diskmaskinen, spelade Angry Gran Run, slog in ett paket som Anthon skulle få, han hade namnsdag igår :-) Vi åt lunch, jag sköljde disk, sorterade tvätt, satte igång en tvättmaskin o klädde på dom 3 små ytterkläder, vi gick ut, jag skottade snö igen trots mina smärtor, Anthon o Robin kom hem o dom va ute m oss ett tag o barnen lekte, Nathalie va på kören.
 
Här kommer några bilder från när vi va ute igår...
 
 
Vi gick in o Julle sov middag o jag satte igång en till tvättmaskin, så fikade vi, Mathias handlade på Ica Maxi o köpte pellets på vägen hem, jag lagade mat, vi åt makaroner pastasås o bacon när Mathias kom hem efter att vi hade packat upp varorna. Efter maten blev d namnsdagsfika m tårta för vårt namnsdagsbarn ANTHON!!! Å så fick han ett litet paket oxå, en transformersgubbe. Vi brukar inte äta tårta alla namnsdagar, men jag va så sugen på tårta att jag bara kände för o äta d och bad Mathias köpa m sig d :-) Jag brukar baka något själv annars men hade inte haft tid m det.
 
Här kommer bilder från fikat...
 
 
Mathias gick o spelade innebandy o jag tog hand om disken o nattade barnen. Sen tog jag en kopp te o satte mej vid datorn o kollade fb innan Mathias kom hem, jag blandade välling, fixade lite mer m tvätt osv innan jag gick o la mej.
 
 
Idag e det fredag!!!! Superhärligt tycker jag :-) Jag fick mail från dagis idag o vinterkräksjukan härjar fortf där, så då kommer jag fortsätta att ha Vidar o Evelyne hemma även nästa vecka.
 
Imorse hade Julle kissat igenom igen i sin säng, jag gick upp o gjorde frukost åt Anthon o Robin, dom gick till skolan, Julius åt välling i min säng. Här kommer bilder på Julle när han drack morgonvällingen imorse...
 
 
Jag åt frukost m dom små, la fram kvällens middag på upptining, slängde lite växter som dött... att jag aldrig lyckas hålla liv i dom, jag kan inte ens få en kaktus att överleva!! :-D
 
 
Jag spelade lite Angry Gran Run, packade innebandyväskorna, inför Robins match imorgon o Anthons förberedde jag inför måndagens träning, jag plockade ur o i diskmaskinen, sorterade tvätt, satte igång en tvättmaskin, bäddade rent i Julles säng m nya lakan som det e ugglor på, dom e ursöta!! Här kommer bild...
 
 
Sen vek jag tvätt o la in den i garderober/byråer, torkade rent spisfläkten, vi åt lunch, jag sköljde disk, Julius sov middag, jag spelade Angry Gran Run, Anthon o Robin kom hem o åt mellis, dom små hade lekt fram till lunch, så nu fick dom spela tv- och dataspel o titta på film o äta chips, det e ju som sagt freeeedag!!! Jag la in tvätt i torktumlaren, satte igång en till tvättmaskin, kollade fb, plockade o fixade en massa, Mathias ringde, när han kom hem kollade vi hus på datorn o så lagade vi mat tillsammans, åt tacos, jag fixade fredagsmyset åt barnen m film popcorn o My melodies som Evelyne kallar dom, det e marshmallows :-)
 
 
Här kommer några bilder från i eftermiddags...
 
 
Jag tog hand om disken, vi nattade barnen o Mathias blandade välling. Nu sitter vi vid varsin dator. Jag äter godis, njuter av lugnet som just nu råder i huset o bloggar så tangentbordet glöder :-) Strax kollar jag fb igen innan jag kryper ner o sover. Godnatt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0