Julgransplundring

Natten till idag va en fruktansvärd natt, vi vaknade av Julle 3ggr o av Evelyne 1 gång + att jag vaknade pga att jag hade jätteont i magen. D slutade m att vi försökte få både Evelyne o Julius att somna om i vår säng, men utan framgång, så vid 7 gick jag upp m alla barnen, Mathias låg kvar o sov. Jag o barnen åt frukost, Anthon Robin o Nathalie gick till skolan, jag plockade ur o i diskmaskinen, gick ut o slängde sopor, såg till att dom små gjorde sig iordning, Evelyne tittade på tv, Julle busade, Vidar spelade tv-spel o jag kollade fb.
 
 
Mathias kom upp o åt frukost, sen började han plocka ner julpyntet i kassar, jag o barnen åt lunch, Robin o Nathalie kom hem o dom åt mellis, Mathias fortsatte plocka bort allt julpynt, jag sköljde disk, blandade välling o sen hjälpte jag till o plocka bort julpyntet. Anthon kom hem. Mathias klippte bort grenar från julgranen o slängde ut dom genom fönstret, sen gick han o Robin ut o bar bort alla rester av granen. Julius sov under julgransplundringen.
  
 Lite sorgligt e det allt att julen "kastas ut" när man ansträngde sig så mkt för något som bara varade i ett par dagar... men d lär ju bli jul igen ;-) Jag tycker att det e jättejobbigt varje år INNAN JUL m alla förberedelser o inköp, matlagning, bakning, pyntning m.m, men jag tycker att julen är väldigt mysig stämningsfull o rogivande så det e kul när julen kommer.
 
 
Mathias dammsög vardagsrummet, trappan o lite på övervåningen, jag dammsög köket, lilla o stora hallen o matrummet. Mathias började m middagen o under tiden sa han till Anthon o Robin va dom skulle packa ner i sina innebandyväskor, jag bytte gardiner i köket, matrummet o vardagsrummet. PUH!! Sådärja, nu e julen ute ur huset för den här gången...
 
 
Vi åt makaroner o köttbullar till middag, Mathias Anthon o Robin åkte på innebandyträning, jag sköljde disken, ställde in den i diskmaskinen o satte igång den o dukade fram fika, Mathias Anthon o Robin kom hem o hela familjen fikade, vi åt bl.a upp lite delar av pepparkakshuset o barnen fick chokladnallar o chokladsnögubbar o jag o Mathias drack lättglögg. Här kommer lite bilder från fikat...
 
 
Jag sköljde disken, dom små bytte om till nattkläder, jag o Mathias tittade på nyheterna på tv, sen nattade vi dom små. Anthon o Robin spelar nu, Mathias packar inför imorgon då han sover hos sina föräldrar o jag ska snart kolla fb. Önskar dej en trevlig kväll!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0