Storstädning inför besök...

Jag har ont i kroppen idag efter all snöskottning igår o så började barnen morgonen m att bråka m varann. Efter 6,5 timmars sömn kändes d inte som den bästa starten på dagen... Men jag gick upp o såg till att Anthon o Robin åt frukost o gick till skolan. Julle fick välling, jag plockade ur diskmaskinen o åt frukost m dom små.
 
Jag hoppas Mathias e piggare ikväll än va jag e, han somnade ju kl.20 igår så han borde väl va lite piggare iaf.
 
Sen dammsög plockade städade o bäddade jag på undervåningen, tog paus o matade Julle, sen sov han middag, jag åt lunch m dom små, Anthon o Robin kom hem o åt mellis, Mathias ringde, jag sköljde disken, sen började barnen bråka igen o stänga dörrar osv, då blev jag arg på dom eftersom jag e orolig att dom ska klämma sina små fingrar.
 
Jag dammsög städade o plockade klart i resten av huset o bäddade alla sängar på övervåningen, Mathias ringde, han hämtade sin mamma efter jobbet, dom åkte till Enköping o köpte pellets vin o thaimat som vi åt när dom kom hem till oss, jag gav Julius gröt, han åt 3 portioner, hungrig kille vi har :-)
 
Så sköljde jag disken, fixade fredagsmyset i form av popcorn o en skål m godis åt barnen, dom tittade på en film, jag blandade välling o bytte bajsblöja på Julle, Mathias gav Julius välling o sen nattade han honom.
 
Nu tittar Mathias på tv, svärmor har tittat på filmen m barnen, nu nattas barnen för fullt av Mathias o svärmor, jag bloggar o äter godis o nu ska jag kolla fb.
 
Här kommer ett gäng bilder på Julius när han gosade m nallen idag, så gulligt <3
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0