Lite fööör mycket snö...

Väckte Anthon o Robin som gick upp o åt frukost o gick till skolan. Jag åt frukost m dom små, tog fram rena kläder åt dom eftersom dom duschade igår o såg till att dom klädde på sig, småfixade o plockade lite, testade några nya spel som jag har laddat ner till min mobil, men inget av dom va lika roligt som Angry Gran Run. Julle bajsade o jag bytte blöja på honom, skrev en inköpslista, Mathias ringde, Nathalie Vidar o Evelyne åt banan, Julle drack välling, jag skrev ett kort till min mamma, gjorde ett bankärende på internet medan jag åt några hårdmackor.
 
Måste visa er en bild på nåt roligt jag hittade idag, barnen hade tydligen lekt att Barbapapa va ute o åkte bil...
 
Bilder på Julle när han drack välling...
 
 
Jag klädde på dom 4 små ytterkläder o vi gick ut, jag skottade snö, Anthon o Robin kom hem, dom gick in o lämnade sina ryggsäckar o sen va dom ute m oss, Julle sov en stund i vagnen, Anthon Robin Nathalie Vidar o Evelyne lekte i snön, sen började dom bråka lite o Evelyne tänkte rymma, hon ville åka rutschkana sa hon. När jag va lagom mörbultad o trött i kroppen så gick vi till affären, jag o alla 6 barnen.
Det fanns bara ett sätt o ta sig dit idag m småbarn när jag inte hade nån bil... o det va m pulka :-) På vägen dit drog jag Evelyne o Julius i en pulka, Julle fick ligga i åkpåsen o Evelyne höll om honom så han inte skulle trilla ur, Anthon drog Vidar i en annan pulka o resten gick.
När vi kom till affären  fick Anthon o Nathalie sitta på en bänk utanför affären o passade pulkorna o åkpåsen medan jag Robin Vidar Evelyne o Julle handlade. På hemvägen drog jag Nathalie o Julle i en pulka o Anthon drog Evelyne i den andra pulkan o resten gick.
 
 
När vi kom hem hjälpte jag dom små av m ytterkläderna o hängde upp dom, Anthon o Robin packade upp varorna o dukade fram lunch till mej o dom små o mellis till sig själva, jag gick ut o skottade bort vallen vid våran infart som blivit sen plogbilen va här. Då öppnade Nathalie ytterdörren 2ggr o ropade på mej. Första gången sa hon att Robin slog Anthon o andra gången ropade hon att hon ville att jag skulle komma in o jag lovar, jag va inte borta mer än typ 5 min. Dom bråkade o tjafsade som vanligt.
Just va man vill höra o komma in till när man e helt slut i hela kroppen pga snöskottningen o när man känner sig som tröttast. Men då kopplade jag på viljan. För jag vill orka o jaa, då ser jag till att jag gör d oxå!!!
 
Vi åt o fikade lite, Nathalie tappade en tand (så nu gäller d att tandfen gör sitt jobb inatt) Sen kom Mathias hem, mkt tidigare än vanligt, jag blandade välling, gav Julle en flaska välling o Mathias duschade. Sen lagade han maten medan jag tog en dusch, vi åt korv m bröd, jag sköljde disken, plockade ur o i diskmaskinen o satte igång den o packade skolväskorna, Mathias nattade barnen, sen gick han själv o la sig redan kl.20 så det e bara jag som e uppe här hemma nu. Själv sitter jag o äter glass o skriver så tangentbordet glöder :-)
 
Jag tycker alltid att d känns så härligt att röra på mej o att va ute i friska luften o så, men skotta snö e nog inte riktigt min grej alltså... o allvarligt så börjar jag bli riktigt less på d där vita som bara öser ner där uppifrån. Varför dessa oerhörda mängder snö!? Nu räcker d ju för längesen!! Men dessvärre får man tydligen stå ut m det ett tag till framöver då d ska snöa på fredag, lördag, söndag o måndag oxå... Men va trevligt, då vet man ju va man ska göra i helgen då... *suck*
Visst vill jag att snön ska finnas kvar till barnens sportlov o så å snön e fin o titta på, men den innebär oxå jobb.
 
Jag vill ju bo mer lantligt än vad vi gör nu, lite mer enskilt utan att det e öde o då kanske snöröjningen förmodligen e ännu svårare, men då ska jag köpa en traktor o ploga själv el åtminstone en 4-hjuling m snöplog!!
 
Känns bara så tråkigt att skottningen tar upp värdefull tid av mej när jag egentligen behöver vika tvätt, dammsuga hela huset o städa badrummet eftersom svärmor kommer imorgon o blir kvar här över helgen, men inget av d har jag hunnit m. Just nu känns d dessutom inte som om jag kommer va i det skicket imorrn att jag lär vilja fara runt m snabeldraken... men men, mirakel o under kan ju ske, så man vet aldrig va en natts sömn gör.
 
Kram o godnatt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0