Köttgryta

Mathias gick upp o åt frukost m Anthon Robin Nathalie Vidar o Evelyne, jag o Julius sov en stund till, sen gick vi oxå upp o åt frukost, Mathias skjutsade Anthon Robin o Nathalie till skolan o sen åkte han till jobbet.
Jag plockade ur o i diskmaskinen o satte igång den, blandade välling, busade m Julle, började m kvällens middag. Jag stekte nötgrytbitar, skar o sköljde morötter, palsternacka, kålrot o purjolök, skar 2 vitlöksklyftor, la köttet i vatten m buljongtärning vitlök o kryddor i en kastrull o det fick stå o småkoka på spisen.
 
 
Skickar m en bild på hur d ser ut på lilla toan just nu, d ska städas, monteras skåpslucka under handfatet, vi ska köpa nån lampa o sätta upp där inne, sätta upp spegel, toarullshållare o fixa taket o lister runt dörren på insidan. Men d går framåt :-)
 
 
Vi åt lunch, min vän Jaana kom förbi m lite Tupperwaregrejer jag hade beställt :-) Julle sov middag, jag sköljde disk, Anthon o Robin kom hem o åt mellis, Nathalie är o övar m barnkören idag. Jag packade skolväskorna till imorgon, la ner grönsakerna i köttgrytan som står o puttrar på spisen o kollade igenom mina mail, barnen leker o spelar.
 
 
Snart ere dags o hämta Nathalie från kören, sätta igång o koka ris, ta upp Julle o invänta Mathias. Sen äter vi middag, tar hand om disken, nattar barn, kollar fb o tittar på nån serie igen, igår kväll blev d ett avsnitt av 112 på liv o död, kanske blir d nästa avsnitt ikväll, vi får väl se.
 
Trevlig kväll på dej!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0