Ingen vanlig dag...

Julle fick födelsedagsvälling inatt.
 
 
Jag hörde att Anthon o Robin gick upp o åt frukost imorse så jag vilade en liten stund innan jag gick upp o gjorde mej iordning, såg till att Anthon o Robin kom iväg till skolan, slog in ett paket, jag o dom små sjöng för Julius o gav honom ett paket, han la paketet på huvet o åt på snöret o presentpappret, men visste inte alls va han skulle göra m det, till slut slängde han d åt sidan där han satt i sin säng, så jag fick öppna paketet åt honom.
 
 
Julius fyller alltså 1 år idag, vår älskade lilla Julle bulle <3 För ett år sen kom han till jorden m massor av kärlek o lycka till oss, han ger oss så mkt glädje varje dag <3 Julle e en sån glad go o snäll liten kille o vi e så glada att han finns till <3
 
EVY har namnsdag idag o vi brukar kalla Evelyne för Evy o hon har ingen annan namnsdag så vi firar henne oxå idag <3 Även hon fick ett litet paket m 2 Barbapapafigurer i, hon älskar nämligen såna!!
 
Vi gick ner i köket o åt frukost, jag tog fram rena kläder åt barnen, satte igång en tvättmaskin, skrev ett kort till min systerdotter som fyller år imorgon, kollade igenom lite nya kläder o klippte bort lappar från dom, svärmor ringde, jag hängde tvätt o fixade lunch.
 
När vi hade ätit lunch gick jag till BVC m Nathalie Vidar Evelyne o Julius, d va en tung promenad idag kan jag säga i all snön dom inte hinner ploga undan innan d kommer mer, barnen blev trötta o min rygg blev öm av att dra syskonvagnen. Hade helst sluppit d men Mathias bil e ju kvar på bilverkstan o har stått där sen i torsdags, den e inte klar än så jag va tvungen att gå dit oavsett väder o vind.
Dom vägde o mätte Julle, han väger 10765 gram nu o är 77,5 cm lång. Han fick 2 vaccinationssprutor oxå, vi gick o postade ett kort o så gick vi hem.
 
 
Anthon o Robin hade fått nyckel idag o varit ensamma hemma i ca 40 min, jag slog in Julles presenter o började m maten, klippte bort lappar från lite mer kläder, Mathias ringde, han handlade på Ica Maxi på vägen hem, jag bytte om o Julle fick oxå nya kläder för han hade kissat igenom blöjan lite.
 
 
Mathias kom hem, jag gjorde tårta, vi åt vitlökskryddad klyftpotatis morötter o palsternacka m chili-paprika-lax-gratäng till, sköljde disk, Julle fick fler paket, vi åt tårta o sjöng för Julle ♥ Jag gjorde hand o fotavtryck på honom ♥ Mathias nattade barnen o nu e det vuxentid i huset ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0