Fredag - Söndag

Julle vaknade 4.40 i fredags morse o fick välling, sen somnade han om o både han o jag sov länge. Gick upp o åt frukost m mina små, fixade m bloggen o fb, vi åt lunch, jag sköljde disk, Julle sov middag, jag dammsög, Mathias Anthon o Robin kom hem, vi åt pizza, jag sköljde disk igen, fortsatte dammsuga, Mathias nattade barnen, jag rensade reklamhögen innan jag gick o la mej.
 
Igår (lördag) åt vi frukost hela familjen tillsammans, jag dukade av, sköljde disken, ställde in den i diskmaskinen o satte igång den, torkade köksbord spis o bänkar, Mathias fogade klart väggarna på lilla toan medan jag tog hand om barnen, sen bar jag ut grejer till bussen, Nathalie Julius o jag åkte till stan, vi va på Jysk, My Store, Åhléns, Lindex, H&M, tankade bussen o storhandlade på Ica Maxi.
 
När vi kom hem packade jag upp varorna o Mathias lagade maten, vi åt tacos, sen blev d Melodifestivalen m popcorn chips o godis för hela familjen. Vi nattade dom 2 minsta, sen Nathalie o Vidar o sist Anthon o Robin. Jag städade badrummet o Mathias torkade av tv- o dataskärmarna, Mathias gick o la sig o jag åt lite mer godis, drack vatten o skrev dagbok.
 
Idag (söndag) dammsög jag hela undervåningen igen, plockade, städade, fixade o donade, tog hand om disk o bäddade rent i Julles säng, Mathias dammsög källartrappan o tvättstugan o vek tvätt, vi hjälptes åt o lägga in den i garderober/byråer, Anthon o Robin har varit på kalas o när dom kom hem därifrån hade dom 2 kompisar m sig. Vi har fikat o firat Mathias namnsdag o så fick han presenter av mej.
 
 
På eftermiddagen fogade Mathias klart golvet på lilla toan. Jag tittade på Det Okända på datorn. Barnen spelade o lekte, sen lagade Mathias mat, d blev korvstroganoff o ris till middag idag, jag tog hand om disken o torkade rent i köket, Mathias nattade Evelyne, packade sin innebandyväska o åkte till stan o tränade innebandy. Jag blandade välling o nattade dom andra 5 barnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0