En pannkakigt bra dag

Börjar m att lägga upp några bilder på mina sovande små troll som jag tog inatt...
 
Nathalie, Vidar o Evelyne...
 
Pappas lilla väckarklocka (Julle) vaknade kl.4.40 imorse, fast pappa inte va hemma då o fick välling. Sen somnade han o jag om. Evelyne väckte mej vid 7.50, då hade Nathalie o Vidar gått ner till Anthon o Robins rum o spelade Wii, jag bad Evelyne leka lite på sitt rum ett tag, hon kom in till mej o Julle igen efter en stund o busade m Julle så både han o hon började skratta. Såna morgnar älskar jag!!! Inget tjafs o bråk, bara glada härliga barnskratt :-)
 
 
Vi gick upp o gjorde oss iordning o åt frukost, jag plockade i diskmaskinen o satte igång den, la fram mat till kvällen, ringde Biblioteket eftersom vi fått en påminnelse om 2 böcker som Nathalie har lånat. Dom va tillbakalämnade. Skönt o få det ur världen! Mathias ringde, jag satte igång en tvättmaskin, bäddade rent i Julles säng o busade m Julle bulle.
 
Nysandet o snorandet fortsätter här hemma o jag har sen igår kväll haft lite jobbigt o tungt att andas.
 
Jag blandade välling, Julle drack en flaska välling, jag duschade honom, smorde in honom m lotion o tog på honom rena kläder, sen stekte jag pannkakor till lunch o vispade grädde som vi hade på dom tillsammans m lite sylt. Så himla smaskigt :-P Julle va så trött där han satt i barnmatstolen medan jag stekte pannkakorna att han höll på o somna flera ggr.
 
 
Julius sov middag, jag sköljde disk, la in tvätt i torktumlaren, hängde tvätt, vek tvätt o satte igång en till tvättmaskin, snart kommer Mathias hem o då ska vi äta korv m bröd till middag.
 
Idag har d varit en bråkfri o super mega mysig pannkakigt bra dag skulle man verkligen kunna säga :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0