Liten sjukling

Vi tog lite sovmorgon idag. Julius vaknade vid 4.30 imorse o fick välling o somnade om, sen tog d typ 1 timme för mej att somna om, så därför sov jag lite senare. Gick upp o åt frukost m alla barnen, såg till att dom fick på sig kläder o borstade tänder, torkade köksbordet, sorterade plast/kartong/glas/metall.
 
Sen busade jag m Julle, han bajsade igenom, gjorde rent honom o byxorna o tog på honom rena byxor, kollade fb, ägnade lång tid åt att hitta en Praoplats åt Anthon, ringde runt till olika butiker i Enköping. Nu e det fixat. Han fick en praktikplats på Coop Forum.
 
Så skrev jag en inköpslista o en lista på saker som måste göras. Vi åt lunch, Julle sov middag, jag kollade fb, duschade, Julle vaknade, jag lagade mat, Mathias kom hem, vi åt wokad kycklingfilé i red currysås ris o sallad.
 
 
Några av barnen gick ut o lekte en stund, jag tog hand om disken o körde en diskmaskin o vi nattade barnen. Men nu e Julle vaken o hostar pruttar o rapar. Han verkar ha ont nånstans o så har han lite feber, 38 grader. Nu sitter han i min famn. Han e så ledsen stackarn. Verkar va så många som e sjuka nu. Jag lider m mitt minsta lilla hjärta som inte mår bra. Jag hoppas på en natts bra sömn för både honom o oss o att han blir mkt bättre tills imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0