Katastrofnatt o klippning

Det va en katastrofnatt natten till idag, typ 0 sömn. Julle ska få en till tand o han låg vaken i flera timmar o gnällde o tuggade på nappen, Mathias gick t.o.m o la sig i ett annat rum för att få sova. Själv kunde jag inte sova mkt. Jag gav honom välling, alvedon o ny blöja o till slut la jag honom bredvid mej i min säng o höll om honom. Då låg han helt stilla o somnade ganska snart o det va bara en stund efter att han fått alvedon.
 
 
Mathias väcktes ändå några ggr så han va helt slut. Han gick upp m Anthon Robin o Nathalie, fixade frukost åt dom, skjutsade dom till skolan o åkte o jobbade. Jag gick upp m Vidar Evelyne o Julle, åt frukost m dom, plockade ur diskmaskinen, busade m Julle bulle, duschade Vidar Evelyne o Julius o tog fram rena kläder till dom.
 
Så tog jag fram min kreativa sida o klippte Vidar Evelyne o Julius, d gick hyfsat bra för dom satt stilla o va så duktiga, men Vidar e svår att klippa, så jag e inte riktigt nöjd m resultatet, men va sjutton d växer ju snart ut igen!!! Jag e ju ingen frisör direkt. Men d får duga för att va gjort av en amatör.
 
 
Anthon Robin o Nathalie kom hem, dom åt mellis o jag o dom små åt lunch, jag klippte Nathalie när Julle sov middag, han vaknade precis när jag va klar m henne, jag kollade upp lite ställen man kan byta däck på o kollade fb, ringde Mathias, han bokade däckbyte för Caravellen.
 
 
Sen sköljde jag disk, ställde in den i diskmaskinen, började m middagen, vi åt Karibisk soppa o Soltorkad tomat o basilikasoppa m vitlöksbaguetter till, barnen fick glass till efterrätt. Julle va jättetrött efter maten. Jag fyllde diskmaskinen o satte igång den, duschade Nathalie, blandade välling, nattade barnen o packade skolväskorna.
 
 
Nu ska jag titta på 112 på Liv o Död o äta chips m dip, sen kolla fb om jag hinner d innan John Blund kommer o söver mej. Mathias sover hos sina föräldrar inatt. Det e så tomt när han inte e här ♥
 
Jag har varit så yr idag o musklerna vill inte riktigt vara med, jag blir klumpig o fumlig o jag kan inte tänka så bra, så blir d när jag inte får sova. Imorse fick jag dessutom lite smått panik när jag kom på att d inte va den 15 maj som e sista dagen man får ha vinterdäck, utan den 15 april!!! Så låg jag o grubbla på d oxå. Fast d ordnar sig ju nu, tack vare bästa Bilverkstan SÖK i Fjärdhundra :-) Dom ställer alltid upp o hjälper till så snabbt dom kan. Sånt uppskattas!! Jag hoppas att jag får sova kommande natt nu när jag slipper grubbla över däckbytet... om jag inte kommer på nåt mer som jag e ute i sista minuten med dårå...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0