Härlig utelek o fika

Jaha så va d redan Annandag Påsk, sista lediga dagen för Mathias o sista dagen på Påsken.
 
Julle vaknade kl.00.30 inatt, då hade jag bara sovit 1 tim, Mathias hade sovit lite längre, Julle fick då välling o somnade om. Sen vaknade han igen vid 5-tiden :-( o fick välling igen... Men denna gång somnade han inte om direkt utan låg o sparkade o förde en massa ljud i sängen i ca 1 tim. Jag somnade inte heller om förrän då. Mathias snarkade oxå... så han sov uppenbarligen iaf.
 
Sen väcktes vi av Nathalie Vidar o Evelyne. Mathias gick upp o åt frukost m barnen, jag slumrade då o då fram till kl.09.50, då gick jag upp o duschade. För mej e det som att åka på SPA, att få ta en dusch, härlig lyx för en småbarnsförälder!!
 
Så åt jag frukost, plockade ur o i diskmaskinen, satte igång den, torkade rent spisen diskbänken o köksbordet. Barnen spelade o lekte. Mathias duschade. Jag skrev matlista, sorterade tvätt o satte igång en tvättmaskin. Vi åt lunch allihop.
 
Vi bar ut lite saker till bussen, klädde på alla barnen deras ytterkläder o gick ut m dom till bilen. Så åkte vi till stan, Mathias slängde grovsopor vid Ica Maxi o åkte o tankade bussen medan jag handlade. Vi åkte hem, Mathias va ute m barnen som fick leka på tomten, jag packade upp varorna, hängde tvätt, satte igång en till tvättmaskin, gjorde iordning fika som Mathias bar ut. Jag gick ut till dom andra o vi fikade i solen. Jag va ute en stund till m barnen medan Mathias gick in o började laga middagen. D va första gången som Julius gick ute idag o första gången han hade skor på sig :-) Lite svårt tyckte han d va, men roligt o så gungade han. D gillade han verkligen!
 
 
Vi åt påskmat ännu en gång, sen hängde jag mer tvätt o la in en del i torktumlaren, vi nattade barnen o jag tog hand om diskberget efter middagen, så nu går diskmaskinen för fullt, Mathias sitter vid andra datorn o snart ska vi titta på Molanders som jag har pausat på tvn o så kan d tänkas att d blir lite chips m dip o påskmust till d :-)
 
Imorgon börjar Mathias jobba igen o sen ska han sova hos sina föräldrar, så jag blir ensam m våra 4 minsta hjärtan. Undra va vi ska hitta på för mysigt då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0