Dumt stänk

Inatt vaknade både Julle o Vidar, jag gick upp o fixade frukost till barnen, Anthon Robin o Nathalie gick till skolan, jag packade ner lite mer kläder som Vidar o Evelyne skulle ha m sig till dagis, jag o Julle gick o lämnade Vidar o Evelyne på dagis.
 
När vi kom hem rensade jag bland ytterkläderna, bar ner tvätt till tvättstugan, fyllde i lite papper till dagis, matade Julle, han sov middag, jag åt lunch, svärmor ringde o grattade mej på namnsdagen, jag rensade reklam/tidningar, sköljde disk, läste en tidning, plockade ur o i diskmaskinen, Anthon Robin o Nathalie kom hem o åt mellis, sen gick dom ut o sålde majblommor.
 
 
Jag o Julle gick till dagis o hämtade Vidar o Evelyne, på vägen hem från dagis körde en bil förbi oss i alldeles för hög hastighet rakt igenom en stor vattenpöl när vi gick på trottoaren så d stänkte upp över hela vagnen, över barnen o upp på hela mitt ena byxben, Julle hade till o med stänk i ansiktet :-( Det e INTE okej!!! Barnen blev både chockade o ledsna o till o med dom förstod att så gör man inte.
 
 
När vi kom hem hängde jag upp alla blöta ytterkläder o vi fikade. Anthon Robin o Nathalie kom hem o fikade dom oxå, jag packade skolväskorna, lagade mat, Mathias kom hem, vi åt korv o makaroner.
 
Anthon o Robin gick ut o sålde majblommor igen, Mathias skjutsade Nathalie till dom o åkte sen o slängde skräp på det Mobila Återbruket. Jag sköljde disk, fyllde diskmaskinen o körde den o torkade i köket. Mathias Anthon Robin o Nathalie kom hem, Anthon o Nathalie duschade, barnen fick lite godis för att dom varit så duktiga idag, så nattade vi barnen.
 
Nu e det vuxentid o jag ska kolla fb o nån bra serie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0