Datafel + Glaskatastrof = Bad Day

När Anthon o Robin ätit frukost o gått till skolan åt jag frukost m dom små, plockade i diskmaskinen o satte igång den o torkade i köket. Nathalie Vidar o Evelyne bråkade, skrek o smällde i dörrar o Julle hittade på bus :-S Men va sjutton, det e ju FREDAG iaf!!!
 
Julle sov middag, Evelyne satte igång datorn o fick direkt efter d för sig o stänga av den igen, MEN hon gjorde d på helt fel sätt, det förödande sättet... datorn gick inte att starta igen, jag bröt strömmen 2 ggr o samma visa varje gång, men tredje gången gillt o skam den som ger sig brukar d ju heta, så på 3:e försöket så gick d helt plötsligt att få igång den. Men d gick åt en hel del tid, fula ord o irritation :-( Datorn höll på o dö pga klåfingriga små barnfingrar. Jag lyssnade på/letade efter låtar på Spotify när jag ÄNTLIGEN fick igång burken.
 
 
Sen ringde jag 2 samtal, fixa lunch åt barnen, Anthon o Robin kom hem o åt mellis, när Julle vaknade åt han o jag lunch.
 
 
Sen inträffade en glaskatastrof i v-rummet. Julle hade klättrat upp på 2 tidningsställ som står framför vitrinskåpet, öppnat dörren till vitrinskåpet o tagit ut 2 glas ur d. Jag hörde ett högt klirr o där stod han m ett trasigt vinglas i varje hand :-( Jag rusade dit o lyfte upp honom, bar ut honom i köket o tittade igenom hela Julius för att se om han hade trampat på nåt glas el fått nåt glas i händerna, men han hade endast pyttesmå revor på ena tummen, annars hade han klarat sig helt mirakulöst bra. Jag satte Julle i barnmatstolen i matrummet bredvid v-rummet så jag kunde se honom o sa till alla barn att dom inte fick gå in i v-rummet. Jag dammsög d noggrannaste jag bara kunde. Fan va läskigt, tänk om han hade tagit några steg o gått i glassplittret... HUA!!
 
Tur jag har så duktiga hjälpredor (dom 3 största) i köket när dagen varit BAJS!! Nathalie dammsög t.o.m kök o hall åt mej för hon ville d. Vi åt tacos när Mathias kom hem. Jag lämnade Robin hos en kompis där han ska sova inatt o va ute m Anthon Vidar o Julle en stund, Mathias tog hand om disken. Duktig man jag har.
 
 
Nu ere FREDAGSMYS ♥ Barnen har fått popcorn o godis o tittat på film, nu e dom 2 minsta nattade. Mathias o jag sitter vid varsin dator.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0