Trevlig fikastund å lite av d gamla vanliga...

Imorse gick jag upp o gjorde allt d där jag brukar göra alla andra morgnar, vi åt frukost, Anthon Robin o Nathalie gick till skolan, jag klädde på dom små, snyggade till i köket o lämnade Vidar o Evelyne på dagis.
 
 
Gick hem o matade Julius, packade ihop lite saker o ringde tandläkaren. Sen åkte jag o Julius till stan o fikade o hade en trevlig pratstund hos min vän Helena, därifrån åkte jag direkt till skolan o hämtade Nathalie o så vidare till dagis o hämtade Vidar o Evelyne. Hon hade varit utan blöja hela dagen idag oxå o det hade gått jättebra, hon går på toa o kissar när hon behöver. Lilla duktiga Evelyne <3
 
 
När vi kom hem åt barnen mellis, jag hängde upp alla kläder dom haft m sig till skola o dagis, åt lunch, matade Julius o bytte blöja på honom. Jag sköljde disk, skar kött till middagen, Anthon o Robin kom hem, jag packade skolväskorna, barnen lekte m bilar, lego o klädde ut sig, jag tog fram rena kläder åt Robin som hade duschat efter gympan i skolan, jag lagade mat, Mathias kom hem o tog över matlagningen som nästan va klar, medan jag duschade mej själv Nathalie o Vidar, vi åt stekt fläskfilé m pommes o bearnaisesås. Mathias började m disken men jag tog över, medan han matade Julius, vi nattade barnen, jag la fram kläder åt Nathalie o Vidar, blandade mjölkersättning, drack en Chai Latte o skrev dagbok.
 
 
Jag o Mathias tittade på Bonde söker fru, jag matade Julius o han somnade hos mej, sen satt Mathias vid datorn en stund o jag kollade på Dallas. Nu ska Mathias gå o lägga sig o jag kolla fb, sen blir d natti natti för mej med, jag har så ont i tänderna o huvudet!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0