Tandvärk o stor kläd-genomgångar-dag

När jag vaknade imorse hade jag en hemsk huvudvärk o så gjorde ena tanden ont så d värkte ända upp i huvudet, kinden o örat på den sidan tanden sitter. Egentligen skulle hela familjen ha åkt till Stockholm idag, men jag hade så ont i tanden o jag har sååå mkt att göra, så jag bestämde mej för att va hemma m Nathalie Evelyne o Julius.
 
 
Hela familjen åt frukost på morgonen, jag packade åt Vidar o Mathias (Anthon o Robin packade jag ju till igår), hjälpte Mathias o bära ut allt dom skulle ha m sig till bilen, Mathias Anthon Robin o Vidar åkte till Hässelby för o hämta Mathias mamma o sen vidare till Gröna Lund där dom mötte Mathias storebror o hans son, jag dukade av frukosten, drog upp rullgardiner, jag bytte blöja på Julius o klädde på honom, duschade Evelyne o tog fram rena kläder som jag hjälpte henne att få på.
 
Nathalie o Evelyne kollade på tv, jag bäddade alla sängar, sen satte jag igång o vika drösvis m tvätt o lägga in den i garderober o byråer, jag märkte en hel del kläder oxå, vi åt lunch, idag blev d fil o müsli o varma mackor, jag matade Julius m både gröt o flaska, tog hand om disken, Julius somnade i vagnen, jag plockade ur diskmaskinen, Nathalie o Evelyne fick lördagsgodis, jag satte igång en tvättmaskin, gick igenom en massa nya kläder jag köpt åt barnen o mej själv, klippte bort lappar o märkte de kläder som va barnens, lekte m Nathalie o Evelyne.
 
 
Vädret idag va helt perfekt för att va inne o göra en massa saker, d ösregnade o va mulet.
 
 
Julius vaknade, jag bytte blöja på honom, fortsatte att gå igenom kläder, Mathias ringde o berättade att dom hade haft jätteroligt på Gröna Lund, jag hängde tvätt, satte igång en till tvättmaskin, Nathalie matade Julius för hon tycker det e sååå mysigt, jag gick igenom mer kläder, Julius bajsade igenom både blöjan o byxorna när han satt i gåstolen, så jag duschade honom, fick på honom en pyjamas o sanerade gåstolen från bajs.
 
 
Direkt efter bajs-kaoset så lagade jag mat, Nathalie Evelyne o jag åt tacos till middag idag igen, jag hängde tvätt, gav Nathalie o Evelyne popcorn o så fick dom se en film, jag matade Julius, nattade Nathalie o Evelyne, satte mej vid datorn, Julius ligger bredvid mej på golvet o leker.
 
 
Nu ska jag kolla facebook, försöka att inte bli så mörkrädd nu när jag e ensam vuxen här hemma o gosa m Julius, tror jag ska se ett avsnitt av 112 på liv o död, sen sova.
 
 
Trevlig kväll önskar jag er alla!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0