Städdag o trevligt besök

Morgonen började med d gamla vanliga, att jag gick runt o drog upp alla rullgardiner, bäddade sängarna, bytte blöjor, klädde på dom små, gav barnen frukost, Anthon Robin o Nathalie gick till skolan, jag sköljde disk, dammsög lite, jag åt frukost, lämnade Vidar o Evelyne på dagis.
 
När jag o Julius kom hem igen så matade jag honom, bytte blöja på honom, sen dammsög jag mer medan Julius låg på golvet bredvid mej o lekte, sen kom min vän Helena hem till mej m sin dotter, vi pratade medan jag plockade ur diskmaskinen o ställde in i den, blandade mjölkersättning, bytte blöja på Julius, vi åt lunch, Mathias ringde så vi pratade en stund, jag la fram mat till kvällen, Helena o jag pratade en massa ända tills hon åkte hem. Jag matade Julius, bytte blöja, gick o hämtade Nathalie i skolan, sen vidare till dagis o hämtade Vidar o Evelyne, gick hem igen, vi åt mellis, jag sköljde disken o blandade mjölkersättning igen.
 
Jag fortsatte dammsuga o blev klar m hela övervåningen o större delen av undervåningen oxå, skar kycklingfiléer i bitar o ställde in i kylen, sen kom Anthon o Robin hem efter sin långdag i skolan, de åt mellis, jag packade skolväskorna tills imorgon, jag duschade Nathalie Vidar o Evelyne o tog fram rena kläder åt dem, sen kom Mathias hem o han lagade maten, vi åt wokad kycklingfilé i kokos o limesås m ris o sallad till, jag sköljde all disk, ställde in i diskmaskinen, torkade spis, bordet o bänkar medan Mathias va ute o lekte m barnen.
 
 
När dom kom in igen va d dags för nattning, så nu har dom små gått o lagt sig, Anthon o Robin spelar tv-spel på sitt rum, Julius ligger o leker på golvet bredvid Mathias som sitter vid den andra datorn. Snart e det dags för Robinson o därefter Dallas, skriva matlista o så stupa i säng ;-)
 
Trevlig kväll på dej!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0