Sammanfattar dom senaste dagarna...

Nu har jag inte skrivit på några dagar. Har verkligen inte haft tid ork el lust m det.
 
Vi e fortf förkylda här, nästan allihop. Mathias o jag e bättre i våra halsar, men nyser, har huvudvärk, e snoriga, har ont i öron o tänder. Jag har även känt mej yr till o från o både jag o Mathias e tröttare än vanligt.
Anthon e lite snorig, men han känner sig bra i halsen, Robin mår bra, Nathalie e täppt i näsan o snorig men väldigt pigg annars, Vidar e lite snorig men oxå han väldigt pigg, Evelyne e snorig hon med fast mår bra ändå, men vår stackars lilla bebis, Julius, han har ögoninflammation på bägge ögonen e jättesnorig o täppt i näsan. Ingen feber, men han sover mkt mer än vanligt, fast när han e vaken så e det full rulle Julle bulle som vi brukar säga ;-) Han äter bra ändå o verkar hyfsat pigg så jag hoppas han blir frisk snart.
 
 
Igår satt Julius helt själv utan stöd för första gången. Han kunde inte sätta sig upp själv, men om jag sätter honom så sitter han kvar, jättemysigt m såna framsteg tycker jag <3
 
I fredags den 31 augusti va jag bara hemma hela dagen o tog d lugnt, d va den dagen min förkylning bröt ut ordentligt, jag hade en hemsk huvudvärk. Men här kan man inte bara sätta sig ner, jag har inte tid att va sjuk. Så jag gjorde lite saker ändå för o slippa ligga efter m allt. Tvätta lite, tog hand om disken, packade till Anthon o Robin, småplockade lite, men mest tog jag hand om barnen. Nathalie Vidar Evelyne o Julius va hemma eftersom dom e lediga på fredagar. D blev en hel del bråk mellan barnen vilket inte va nån höjdare m en bultande huvudvärk. På kvällen skjutsade jag Anthon o Robin till stan där min mamma hämtade dom. Vidar va oxå med o han o jag åkte en sväng till Lindex o sen gick vi in på Ica Maxi o köpte lite mat o en namnsdagspresent åt Vidar som hade namnsdag. Mathias va hemma m Nathalie Evelyne o Julius, han lagade middagen som jag hade förberett lite innan jag åkte till stan. Det blev inte helt otippat en fredagskväll... just d tacos!! Med efterföljande popcorn.
 
 
I lördags den 1 september va både jag o Mathias väldigt trötta pga våra förkylningar. Men vi kände ändå att vi va tvungna o göra nånting. Så han röjde lite i garaget för d går knappt o komma in där o snart måste vi komma fram till pelletspannan när d blir dags o börja elda i höst. Under tiden passade jag barnen o såg till att dom små fick torra blöjor, gav barnen mat, busade o lekte m dom, redde ut alla konflikter mellan dem osv osv, ett heltidsjobb, tro mej :-) Jag körde även igång ett tvättmaraton, tvättade o tumlade hela dagen lång. D va absolut nödvändigt för här växer tvättberget fort vill jag lova. På kvällen va vi helt slut o tog d bara lugnt. Vi åt pizza o senare kom mina föräldrar hem till oss o lämnade Anthon o Robin. Dom hade sovit hos dem en natt o sedan varit på Tekniska museumet.
 
 
Igår söndagen den 2 september va vi oxå bara hemma o fixade lite småsaker, jag bytte lakan i alla barnens sängar, tvättade ännu mer, vi duschade alla barnen, jag packade skolväskor, Mathias åkte till återbruket i stan m skräp, vi åt spaghetti m pastasås till middag. Jag o Mathias tittade på en film tillsammans innan vi gick o la oss på kvällen. Jag åt tacochips o guacamole o lite smågodis blev d oxå.
 
Nu e det alltså september, ingen sommarmånad, d går mot höst m stormsteg... vilket jag ogillar skarpt, enda trösten e att för varje dag som går nu så kommer vi närmare nästa sommar ;-)
 
Idag har jag Vidar Evelyne o Julius varit hemma, Anthon Robin o Nathalie i skolan o Mathias har jobbat. Jag har tvättat en massa igen, hängde tvätt ute o torktumlade en hel del, jag tog en dusch, tog hand om disk, blöjbyten, matningar, slängde sopor, vek tvätt, va ute en del i det heeeeelt fantastiska vädret ¤ Vi åt spaghetti m stekt falukorv till middag, jag tog hand om disken o nattade barnen medan Mathias gick på ett möte ang Robins innebandylag som Mathias e tränare för. När han kom hem tittade vi lite på datorn tillsammans o sen satte vi oss i soffan o såg på Robinson.
 
 
Mathias o jag försöker komma på va vi ska göra kommande helg, då hans mamma ska passa alla barnen o vi ska åka iväg o lämna stress o sömnlösa nätter hemma för ett ögonblick. Men tiden räcker inte till o sitta ner o titta o leta efter olika hotell osv, ingen längre stund iaf. Vi kollade lite idag, men det e så svårt att bestämma sig för vart vi ska åka. Inte alltför långt bort känner vi.
 
Jag hoppas vi hinner boka nåt imorgon. Godnatt alla vänner!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0