Premiär för Evelyne att va utan blöja...

Rullgardinerna drogs upp imorse oxå o frukosten dukades fram i vanlig ordning, sängarna blev bäddade, Anthon Robin o Nathalie gick till skolan, jag bytte blöjor o klädde på dom små, tog hand om disken, började skriva matlista, matade Julius, Evelyne fick ett utbrott när vi skulle gå till dagis o hon la sig ner på golvet i hallen o skrek allt hon orkade pga att hon tyckte att hennes byxor satt fel o för att hon inte fick hålla i sin tröja utan va tvungen o ha den på sig eftersom d inte va så varmt ute, visst ere underbart m trotsande 3-åringar ;-) Jag gick till dagis o lämnade Vidar o Evelyne, Julius somnade, jag gick hem, bar ut lite grejer till bilen, letade fram en hoppgunga, skrev färdigt matlistan, bytte blöja på Julius o åkte till stan.
 
 
I stan träffade jag först en tjej som skulle köpa hoppgungan av mej (vi har 2 så kände att vi inte behövde ha båda), hon tyckte den va fin så d blev affär, sen åkte jag o Julius till Ica Maxi o slängde skräp, pantade flaskor o burkar o handlade mat, på vägen hem ringde jag Mathias, när jag kom hem packade jag upp alla varorna, åt lunch, bytte blöja på Julius, matade honom, Anthon Robin o Nathalie kom hem från skolan, de åt mellis, jag Nathalie o Julius gick till dagis o hämtade Vidar o Evelyne, gick hem igen, Vidar o Evelyne åt mellis.
 
Evelyne hade varit utan blöja på dagis idag o det va allra första gången som hon ens provade o va utan, tidigare har hon vägrat gå utan blöja, men nu ville hon prova iaf o det e jättebra! Hon gick sen utan blöja här hemma nu på kvällen oxå o det gick jättebra, hon va så glad o stolt vår lilla Evy :-)
 
 
Anthon Nathalie o Evelyne ritade en stund, Robin o Vidar spelade tv-spel, jag packade skolväskorna, hjälpte Anthon m läxorna, plockade ur diskmaskinen, lagade mat, Mathias kom hem o han o barnen åt middag spaghetti o köttfärssås, Mathias o Robin gick till fotbollsplanen där Robins fotbollslag spelade match mot föräldrarna, jag matade Julius m flaska, Anthon Nathalie o Vidar åt upp sin mat o gick o tittade på matchen, Evelyne o Julius va hemma m mej, jag sköljde disk, ställde in den i diskmaskinen, torkade rent i köket, sen åt jag middag.
 
 
Jag busade m Evelyne o Julius, vi lyssnade på musik, sen kom Mathias o alla dom andra barnen hem, vi fikade, Mathias o jag nattade barnen, Mathias gick på innebandyträning, jag gosade m Julius, blandade mjölkersättning, tittade på tv, Robin matade Julius, nu sover alla dom 4 minsta barnen, Anthon o Robin har gått o lagt sig o ska sova dom oxå, Mathias kom just hem igen o står nu i duschen. Nu blir d facebook o kolla nåt avsnitt av Färjan  på datorn tror jag.
 
¤ Idag har d varit ett jättesoligt o vackert men något kyligt väder, men en underbar höstdag!! ¤
 
Julius e fortf kladdig i ögonen, tyckte ju att han varit bättre några dagar o trodde d äntligen började gå över, men nu e det sämre igen m ögonen. Han e snorig o har hosta oxå, men annars e han jättepigg, hans aptit har inte varit så jättebra nu när han e förkyld, men nu äter han bättre. Han har sovit mer än vanligt oxå, men det e ju bara bra så han blir frisk fortare. Vi andra e oxå lite förkylda fortf. Verkar va ett långdraget virus d här, det e ju 3 veckor sen förkylningen bröt ut för de första av oss.
 
Ha en trevlig kväll!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0