Lite personligare, lite mer inpå livet, mitt liv

När rullgardinerna åkte upp imorse o jag tittade ut såg d ut som d skulle börja regna när som helst, väldigt dystert väder, men senare kom solen ¤ jag måste säga att vädret den här hösten har varit fantastiskt hittills.
 
 
Jag bäddade sängarna som jag brukar, klädde på dom små, Evelyne hade varit torr hela natten igen o kissade på toan, duktiga lilla skrållan :-) Vi åt frukost, Anthon Robin o Nathalie gick till skolan, jag sköljde disk, bytte blöja på Julius, gick till dagis o lämnade Vidar o Evelyne. Gick hem igen o gav Julius mat, kollade lite på datorn o packade ihop lite saker.
 
Sen åkte jag o Julius till stan o handlade på Lindex, va på Apoteket o sen vidare till Ica Maxi o handlade mat, sen hem igen.
 
 
Packade upp varorna, Anthon Robin o Nathalie kom hem från skolan, jag Nathalie o Julius åkte till dagis o hämtade Vidar o Evelyne, Anthon o Robin stannade hemma o åt mellis, när jag kom hem m dom 4 små åt dom mellis, jag matade Julius o sen åt jag en sen lunch, tog hand om disk, packade upp skolväskorna, bytte blöja på Julius o tittade på ett avsnitt av Det Okända på datorn. Buuu!!
 
 
Jag lagade middag o när Mathias kom hem så va d nästan klart, vi åt spaghetti o köttfärssås, hela familjen gick ut o barnen cyklade, alla utom Julius som satt i vagnen o tittade på, vi gick in o hjälptes åt m disken o att natta barnen, jag packade skolväskorna, Mathias o jag kollade på ett avsnitt av Färjan på datorn, jag matade Julius, Mathias o Julius gick o la sig, jag blandade mjölkersättning, skrev dagbok o drack en Chai Latte o njöt av lugnet i huset.
 
 
Mina tänder bråkar tyvärr m mej fortf o jag e sååå trött på att gå till tandläkaren, har ju så mkt annat o göra liksom. Men men, nåt måste göras igen på den fronten... tanden jag rotfyllde för 3 veckor sen gör skitont ända upp i huvet. Lika ont gör d i en annan tand oxå i överkäken, samma jag haft ont i tidigare oxå.
 
 
D hade gått jättebra för Evelyne  o va utan blöja på dagis idag, jag e så stolt över henne o jag kan riktigt se hur hon växer o håller på o bli en stor tjej som kan o lär sig mer o mer för varje dag som går.
 
Barnen har bråkat jättemkt idag, hela eftermiddagen o kvällen, dom lyssnar inte, gör inte som vi säger, skriker, drar varann i håret, slåss, retas m varann osv osv... suck!! Va gör man!? Jo, man sliter sitt hår, blir arg o irriterad, får huvudvärk, blir trött o less, sen känner man sig hjälplös o börjar nästan gråta för att man till slut inte har nån energi kvar o när ingen lyssnar så e det inte så roligt :-(
Som grädde på moset har varken jag el Mathias sovit särskilt mkt dom senaste nätterna, för Julius har sån hosta att han vaknar av den o sen e han ledsen o vill ha tröst o bli vaggad till sömns. Så vi e inte direkt jättepigga. Jag har haft svårt att somna flera nätter oxå. Bråkiga barn o trötta föräldrar = dålig kombination. Men allt e övergående som dom säger. Det e ju i perioder det e så här o sen kommer lättare tider emellanåt. Så jag klagar inte, men det e inte så att alla dagar e en dans på rosor.
 
 
Å detta vill jag ha mer av, jaa jag vill ju d. Allt e inte ett enda stort kaos, barn bråkar jättemkt o ljudnivån e hög, men att se dom utvecklas till starka individer, se dom busa o leka m varann, höra när dom berättar nåt nytt dom lärt sig, få en gosig kram, en fin kommentar, höra deras glada skratt så jorå jag vill uppleva allt detta om o om igen, dom e sååå mysiga!!! <3 Inget går upp emot en stor härlig familj <3 Jag älskar både mina barn o Mathias så mycket att d gör ont <3 Dom driver en till vansinne ibland, haha, men dom e mitt liv, min kärlek o mitt allt <3
 
 
Hoppas din dag har varit bra!! Jag önskar dej en fin morgondag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0