Idag va d höstväder

Imorse när jag drog upp rullgardinerna va d ingen vacker syn man möttes av, ösregn o lite blåst... jag bäddade, barnen o jag åt frukost, Anthon Robin o Nathalie gick till skolan, jag gjorde dom små iordning, gick till dagis i regnet o lämnade Vidar o Evelyne, Julius åt en flaska välling o somnade i vagnen. Packade Anthon o Robins innebandyväskor till ikväll, skrev matlista, ringde Mathias, bar ut lite saker till bilen, jag o Julius åkte till stan o handlade på Ica Maxi o slängde skräp.
 
 
Jag ringde Mathias o sen åkte vi hem o lastade ur varorna, jag packade upp alla kyl- och frysvaror, åkte till skolan o hämtade Nathalie o letade efter ett par gympaskor som Anthon glömt kvar i idrottshallen vid skolan efter innebandyn i måndags, jag hittade dom.
 
Sen åkte jag Nathalie o Julius till dagis o hämtade Vidar o Evelyne, Nathalie matade Julius, vi åkte hem o jag hängde upp alla kläder dom haft m sig idag, packade upp resten av varorna, plockade ur diskmaskinen, barnen fick choklad, jag bytte blöja på Julius. Sen åt jag äntligen lunch, shit va hungrig jag va då!!! Klockan va över 15 när jag åt o jag hade bara fått i mej en macka på morgonen så magen skrek efter mat.
 
 
Robin kom hem o Anthon kom strax efter honom, jag bytte blöja på Julius igen, duschade Nathalie o Vidar, började m maten, tog fram rena kläder åt Nathalie o Vidar, Mathias kom hem, vi åt köttbullar o makaroner, jag dukade av bordet o tog hand om disken.
 
Mathias Anthon o Robin gick på innebandyträning, Nathalie o Evelyne byggde koja av filtar o stolar o lekte i den, sen tittade dom på tv, Vidar spelade dataspel, Julius fick en flaska välling o somnade, men sov bara 10 min, jag blandade välling, badade Evelyne o Julius, Mathias Anthon o Robin kom hem, jag o Mathias hjälptes åt o natta dom små, jag matade Julius o packade skolväskorna.
 
 
Sen tittade jag o Mathias på Bonde söker fru tillsammans o drack te o åt brieost o kex, jag tittade på Dallas efter d medan jag matade Julius igen o sen somnade han hos Mathias som satt vid datorn. Nu ska jag facebooka o sen gå o lägga mej.
 
Godnatt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0