Hotellweekend o klädsortering

Uppdaterar om va jag haft för mej dom senaste dygnen...
 
Mathias mamma kom ju till oss i fredags kväll o på lördagsmorgonen bestämde jag o Mathias oss för att försöka oss på att sova på hotell en natt iaf. Vi hade ju varit hemma natten mellan fre o lör o Julius verkade må mkt bättre o hade sovit ganska bra dom 2 senaste nätterna. Så vi bokade hotellrum på Scandic Hotel i Västerås.
 
Robin som hade sovit hos en kompis fre-lör o sen spelat fotbollsmatch här i Fjärdhundra på förmiddagen kom hem o duschade o åt lunch. Jag o Mathias packade för fullt åt oss själva o Julius. Sen sa vi hej då o kramade alla barnen o åkte till Erikslunds shoppingcenter i Västerås. Där åt vi lunch o shoppade en massa kläder, mest åt barnen men även lite åt oss själva. Julius va underbart snäll o go hela dagen, han va glad o på bra humör helt enkelt. När vi hade handlat klart va d kväll o dags att bege oss till hotellet o checka in. När vi hade parkerat vid hotellet så stod d två häftiga sportbilar där på parkeringen från Live It. Som gjort för mej som älskar o titta på såna coola bilar ;-)
 
 
Efter att vi hade checkat in på hotellet så gjorde vi oss lite fina för att gå ut o äta på restaurang nere på stan, Mathias fick som vanligt vänta på mej o under tiden han väntade så tittade han på tv o Julius lekte på golvet. När vi va klara gick vi. D va inte lätt o välja restaurang... en del va för trånga för att rymma barnvagnen o vissa va proppfulla m folk så d inte fanns ett enda bord ledigt. D verkade som om alla Västeråsbor va ute o åt just den kvällen. Till slut när vi hade gått runt ett tag o letat efter en mysig o hyfsat rymlig restaurang så valde vi LAXMI, en indisk restaurang. Julius sov i vagnen under nästan hela tiden som vi åt o det händer ju inte ofta att man har sån tur, men d va ju jättebra :-) Maten va jättegod. Han vaknade när vi nästan ätit klart o då va han hungrig så vi bad servitrisen att värma en flaska mjölkersättning som vi hade m oss. Mathias matade Julius o sen betalade vi o gick till hotellet igen.
 
 
D va riktigt kallt ute i lördags kväll o vi frös om händerna, men Julius hade d varmt o gosigt i vagnen m en tjock filt runt sig. Han va lite arg, men trött på vägen tillbaks till hotellet o skrek då o då. Men han somnade rätt snabbt när vi kom upp på hotellrummet. Jag o Mathias tittade lite på tv o pratade innan vi gick o la oss.
 
I söndags gick vi inte upp förrän kl.10. Julius hade fått välling en gång tidigare på morgonen men somnat om efter d. Jag o Mathias duschade, klädde på oss, packade ihop alla saker, matade Julius o gick ner till restaurangen på hotellet o åt en underbart god frukost!! Vi åt så mkt att vi nästan mådde illa. Även då va Julius jättesnäll o lät oss äta i lugn o ro. Sen gick vi upp på rummet o hämtade våra väskor o så ner till receptionen o checkade ut.
 
Vi åkte till Erikslunds shoppingcenter igen o kollade runt lite till. Sen till några andra affärer som ligger utanför shoppingcentret, men i Erikslund. Efter d avslutade vi m en sen lunch på MAX innan vi åkte hem till verkligheten igen. Strax efter att vi kommit hem o märkt hur efterlängtade vi varit, så åkte svärmor hem till sig i Hässelby. Jag lagade middagen, Mathias passade barnen. Vi åt wokad kycklingfilé m röd pesto o creme fraiche o ris o sallad. Vi hjälptes åt m disken o duschning + nattning av barnen. Sen kollade vi på förra avsnittet av Ensam mamma söker o därefter gick vi o la oss.
 
Idag måndag, gick jag upp flera ggr på morgonen för att Julius vaknade o Nathalie väckte mej, så jag va jättetrött. Jag gick upp o såg till att Anthon Robin o Nathalie åt frukost o kom iväg till skolan, Vidar o Evelyne satt vid tvn. Sen gick jag o la mej igen bredvid Julius i vår säng, både jag o han sov till o från ett tag till. Sen gick vi upp o åt frukost m Vidar o Evelyne. Jag bäddade sängarna, drog upp rullgardinerna, la fram mat till kvällen, bytte blöjor, matade Julius, sköljde disken o fick på barnen rena kläder.
 
Sen började jag rota fram nästa stl på kläder åt Vidar + vinterkläder åt Evelyne o sortera o tvätta dem, d tog flera timmar o än e långt ifrån allt tvättat. Robin o Nathalie kom hem, vi åt sen lunch o dom mellis. D blev tacos. Jag fortsatte att sortera kläderna, tvätta o hänga tvätt. Sen kom Anthon hem. Jag skrev ihop en liten matlista som jag smsade till Mathias. Han handlade på Ica Maxi på vägen hem. Jag lagade middagen o Anthon o Robin hjälpte till o duka o skära falukorv i bitar. Mathias kom hem o packade upp varorna, vi åt stekt falukorv o makaroner. Jag o Mathias tog hand om disken, sen hjälptes vi åt att natta barnen, jag packade skolväskorna, Mathias matade Julius, vi tittade på Ensam mamma söker på tv o åt ostar o kex.
 
Julius har blivit sämre igen. Ögonen e mkt bättre, men han e väldigt slemmig i halsen o äter inte så bra o har fått en jobbig hosta. Jag har oxå fått den hostan, så nu önskar jag att vi får bli friska snart från den här förkylningen.
 
Jag ska försöka hinna lägga upp bilder från helgen här på bloggen imorgon. Sov gott på dej!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0