Höstfest på dagis

Gick upp o fixade allt d jag brukar göra varje morgon, gick ner o åt frukost, Anthon Robin o Nathalie gick till skolan, jag lämnade Vidar o Evelyne på dagis.
 
Julius somnade på vägen hem o genast for en massa tankar runt i huvudet på allt jag borde passa på att göra när han sover. Fast jag förmodligen skulle vila när jag har chansen. Jag känner samtidigt lite dåligt samvete för att lämna Vidar o Evelyne på dagis, för nu hade jag ju kunnat ägna all uppmärksamhet åt dom. Känner mej lite rastlös när d enda barnet jag har hemma sover, trots att jag har mer än tusen saker att göra. Konstigt?! Ja jag vet :-)
 
 
Jag gjorde sånt som ändå måste göras o som e svårt o göra när Julius e vaken o dom andra barnen e hemma. Jag satte igång en tvättmaskin, ansökte om fp på internet, sen ringde Mathias o efter d vaknade Julius, så d va allt jag hann m när han sov, men nog så viktiga saker.
 
 
En tand värker värre än nånsin idag o jag hade tänkt gå till öppna förskolan m Julius idag, men pga d så orkade jag inte d :-(
 
Jag gjorde lite bankärenden via internet, bytte blöja på Julius, hängde tvätt, satte igång en till tvättmaskin, åt lunch, kollade fb. Så kom Anthon Robin o Nathalie hem, Anthon o Robin åt mellis, jag Nathalie o Julius gick till dagis o hämtade Vidar o Evelyne. Julius fick en flaska mjölkersättning på vägen, när vi kom hem igen åt Nathalie Vidar o Evelyne mellis, jag plockade upp alla kläder dom hade haft m sig idag, packade skolväskorna, sköljde disk, hängde tvätt, packade skötväskan, bytte blöja på Julius, packade inför höstfesten på dagis idag, stekte korv, såg till att alla barn gick på toa o fick på sig ytterkläder o skor, sen gick jag m alla sex barnen till dagis, Mathias åkte direkt dit från jobbet.
 
 
På gården utanför dagiset sjöng barnen för alla föräldrar. Dom va så gulliga så. Sen hade vi picnic, vi åt korv m bröd o kakor o drack saft, jag hade kokat kaffe till Mathias oxå som jag hade med i en termos. D va mulet men uppehåll ända tills vi skulle gå hem... då började d regna ganska mkt, Mathias tog m dom 4 största barnen i sin bil o jag gick hem m dom 2 minsta i vagnen.
 
 
När vi kom hem packade jag upp allt vi haft m oss, vi åt mer korv o kakor, sen blandade jag mjölkersättning, vi nattade Nathalie Vidar o Evelyne, Anthon o Robin tittade på tv o gick nyss o la sig, jag plockade ur diskmaskinen, Mathias satt vid datorn ett tag för d blev ingen innebandyträning idag, Julius ligger o leker på golvet bredvid mej nu när jag skriver.
 
 
Nu ska jag kolla fb, pussa på Mathias o gosa m Julius <3 Sov gott ni fina människor som orkar läsa om mitt liv som sexbarnsmamma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0