En söndag m fotboll cykling o diverse sysslor

Som alla andra morgnar bäddade jag sängarna o drog upp rullgardinerna, d va soligt men blåsigt ute, vi åt frukost, Anthon o Robin kom hem, Mathias o Robin åkte till Grillby där Robin spelade sin sista fotbollsmatch för säsongen... o han gjorde mål!!! D va roligt tycker jag :-)
 
 
Jag sköljde disk, plockade ur o i diskmaskinen, torkade köksbordet o bänkarna, bytte blöja på Julius, Anthon Vidar o Nathalie duschade, jag tog fram rena kläder åt alla barn o såg till att dom klädde på sig, Nathalie o Evelyne satt vid datorn tillsammans, Julius gick runt i sin gåstol, Vidar satt vid den andra datorn o spelade, Anthon byggde m lego, Julius sov en stund, jag bar upp tvätt från torktumlaren, kollade på facebook, fixade lunch, alla åt, sköljde disk igen, Robin o Mathias kom hem, dom åt lunch o Mathias tittade på AIK-Djurgården på tv.
 
 
Jag passade barnen, rensade ur Vidars garderob, Mathias gick ut m Anthon Robin Nathalie o Vidar, jag va kvar inne m Evelyne o Julius, började laga mat, jag bakade en äppelpaj oxå, Mathias va på cykeltur m dom 4 största barnen, när dom kom tillbaks hjälpte Mathias o Anthon mej lite i köket, vi åt middag som blev hemlagade köttbullar m hemlagad gräddsås klyftpotatis o grönsaker.
 
 
Jag dukade fram äppelpaj m vaniljsås som efterrätt till barnen, Mathias nattade Vidar o Evelyne, Julius fick mat o somnade i vagnen, Anthon o Robin spelade tv-spel o Nathalie dataspel ett tag, men nu har dom gått o lagt sig, jag har just tagit hand om ett jättegigantiskt diskberg, både sköljt en massa o fyllt diskmaskinen proppfull o den e igång nu o så har jag även diskat en massa för hand, så torkade jag köksbordet o bänkarna oxå.
 
 
Strax börjar en Beck film på tv som jag o Mathias ska se, Julius vaknade just så han får sitta hos oss, då ska vi äta äppelpaj m vaniljvisp o mysa så här en söndagskväll o ladda batterierna inför den kommande veckan!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0