Biltrubbel o ändrade planer igen...

Morgonen började m att jag hörde barnen bråka o skrika, gick upp o fixade frukost åt dom, drog upp rullgardinerna, sen sköljde jag disk, Anthon o Robin gick till skolan, Nathalie Vidar Evelyne o Julius va hemma m mej, för det e ingen förskola o inget dagis på fredagar. Jag bytte blöjor o klädde på dom små, bäddade alla sängar, matade Julius, la fram mat till kvällen, plockade ur o in i diskmaskinen, städade upp en massa leksaker från golven i barnens rum o från vardagsrumsgolvet på undervåningen, Julius somnade o jag dammsög hela undervåningen. Sen åt vi lunch, jag sköljde disk, Julius vaknade o jag blandade mjölkersättning.
 
 
Mathias ringde på eftermiddagen o han hade slutat lite tidigare o skulle hämta sin mamma vid Bålsta pendeltågsstation, men Passaten lät så illa att han inte vågade köra hem. Han ringde bilverkstan här i Fjärdhundra, där dom bytte kamremmen för några veckor sedan o dom skickade en kille som hämtade bilen i Bålsta o fick hem den till Fjärdhundra, till bilverkstan. Mathias o hans mamma fick åka med. Dom på bilverkstan sa att d där kunde vi inte köra med d lät inte alls bra...
 
 
Anthon o Robin kom hem o dom åt mellis, jag packade till Robin, matade Julius, sköljde mera disk, barnen bråkade en massa, men mest Nathalie Vidar o Evelyne, jag städade badrummet, Mathias o hans mamma kom hem, Mathias bytte blöja på Julius, sen fikade han o svärmor.
 
 
Det dröjde inte alls länge förrän verkstadskillarna svängde in på vår tomt med Passaten o tutade... de hade kollat på bilen direkt o upptäckt dom goda nyheterna, motorn funkar som den ska, inget fel på den peppar peppar ta i trä, men dom mindre bra nyheterna e att nu har vi ingen AC, fast vi lär ju å andra sidan inte behöva d förrän nästa sommar... Det som hade hänt va att en grej, typ som en järnring ca 1 dm stor till ACn hade lossnat o ramlat ner i motorutrymmet o låg där o skramlade o gjorde så att hela bilen skakade o lät väldigt illa. D va alltså inget farligt, men dom ska räkna på hur mkt d skulle kosta o fixa ACn, om det e värt o laga den el inte o de ska återkomma m pris. Men huvudsaken e att d går o köra m bilen.
Dom e sååå hjälpsamma, duktiga o trevliga på den bilverkstan, som räddande änglar, ställer alltid upp o hjälper till när d inträffar något akut m våra bilar. Det kallar jag service!!! Tack för hjälpen idag!!
 
 
Jag åt en macka o drack en kopp Chai Latte, matade Julius, packade åt Robin, Mathias o jag lagade mat tillsammans, Robins kompis o hans mamma kom o hämtade Robin hos oss o Robin ska sova där inatt. Jag gick in o vi åt tacos, Mathias svärmor o barnen gick ut, alla utom Julius som sov, jag sköljde av disken, plockade i diskmaskinen o satte igång den, torkade spisen, bordet o bänkarna, barnen fick popcorn o titta på film, Nathalie o Evelyne såg på Hello Kitty o Anthon o Vidar på Ben 10.
 
 
Nu sitter Julius i barnmatstolen i köket, svärmor o Nathalie e där m honom, Mathias nattar Vidar o Evelyne o sitter uppe vid datorn o Anthon e på sitt rum o bygger lego. Snart ska jag kolla fb, sen vika tvätt om jag orkar o kanske titta lite på tv el nåt m Mathias o svärmor sen när alla barnen gått o lagt sig.
 
 
Julius sov ju så dåligt natten till igår o vaknade o skrek flera ggr, så vi har inte bokat nån hotellweekend, för han har varit så sjuk att vi inte ville åka nånstans m honom. Men svärmor kom till oss ändå för barnen ville träffa farmor. Idag har han faktiskt varit mkt bättre, bara snorig o ögoninflammationen verkar ge m sig. Han sov mkt bättre inatt, vaknade bara en gång o drack en flaska mjölkersättning o somnade om direkt.
Vi får se hur denna natt blir, om han e bättre o inte vaknar o skriker sådär otröstligt igen så kanske kanske att vi vågar ge oss iväg o sova borta en natt iaf... annars hittar jag o Mathias nog på något på dagen/kvällen åtminstone, m Julius, åker kanske till Västerås o handlar lite o så blir d kanske ett restaurangbesök på kvällen.
 
 
Om d visar sig va dyrt o laga ACn så lär d ju dröja innan vi kommer iväg nånstans nästa gång, så e väl lika bra o passa på nu innan vi vet.
 
Jag har haft jätteont i tanden som jag rotfyllde för exakt 2 veckor sedan idag, d gör så ont att jag blir tokig!! Blir väl säkert tvungen o dra ut den, måste iaf ringa o fråga tandläkaren om d kan va såhär o hur länge isf.
 
Jag e såååå glad att denna intensiva o innehållsrika dag lider mot sitt slut o glädjs över att Julius mår bättre.
 
God kväll!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0