Storhandling o lite om morgondagen...

När Anthon o Robin hade gått till skolan fick jag lite gjort här hemma innan jag gick o lämnade Vidar o Evelyne på dagis. När jag kom hem från dagiset så hade Julius somnat i vagnen, jag började fundera på alla måsten som ständigt snurrar runt i skallen på mej, kollade några saker på datorn, bar ut lite saker till bilen osv. Sen åkte jag o Julius till stan o handlade på Ica Maxi. När jag kom ut till bilen ringde jag upp en kompis som hade ringt mej en gång när jag inte hade hört o en gång till när jag stod o packade varorna så då kunde jag inte svara. När vi hade pratat klart va Julius arg o det osade bajs i hela bilen. Då kom mamman till en av Robins kompisar fram till mej o vi pratade en liten stund o så bytte jag blöja på Julle så han skulle bli glad igen o slippa åka hem sittandes i en bajsblöja.
 
 
Jag hann precis packa upp alla varorna o sen tog jag bilen till skolan o hämtade Nathalie, för Anthon o Robin går långdag på onsdagar så då måste jag hämta henne. Sen vidare till dagis o hämtade Vidar o Evelyne, åkte hem o gjorde mellis, alla åt o jag åt sen lunch, fixade o grejade lite här hemma igen, sen kom Anthon o Robin hem, jag började m maten, Mathias kom hem, vi åt marinerade ugnsstekta kycklingfiléer jasminris o sallad, jag tog hand om disken, Mathias Anthon o Robin gick iväg på innebandyträning.
 
 
Jag duschade Vidar o Evelyne, sen nattade jag dom o la fram rena kläder till imorgon, Julius sov under tiden, jag tog en dusch, Mathias Anthon o Robin kom hem, Mathias duschade, Anthon o Robin hade redan duschat så dom åt lite smörgåsar o sen fick dom glass, nu tittar Anthon Robin Nathalie o Julius på tv, Mathias håller på o gör rent kaffemaskinen o jag bloggar o dricker Chai Latte o äter glass.
 
 
Strax ska Anthon Robin o Nathalie gå o lägga sig, jag o Mathias ska titta på Bonde söker fru o sen ska jag titta på Dallas, kommer väl springa o packa skolväskor o kolla fb i pauserna, Julius får som vanligt va m oss, han somnar ju aldrig tidigt. Det e verkligen fullt ös medvetslös här hemma hela tiden ;-)
 
Imorgon kommer svärmor för att passa barnen när jag ska till tandläkaren igen för en annan tand o kanske göra avtryck för en bettskena, så jag får väl städa ihjäl mej innan det o vika tvätt osv så d ser någorlunda ut här när hon kommer på eftermiddagen.
 
 
Godkväll!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0