Öppna förskolan pannkakor o äppelpajer

Vi gick upp o åt frukost, borstade tänderna o klädde på oss som vanligt imorse. Jag blandade välling, tog fram mat till kvällen, blandade pannkakssmet, sköljde disk fyllde diskmaskinen o körde den, torkade rent o snyggt i köket o slängde sopor.
 
Sen när jag gick på toa lite snabbt o barnen stod påklädda o klara i hallen så puttade Nathalie Evelyne så att hon ramlade o slog bakhuvet i klinkergolvet, men tack o lov gick d bra. Vi gick till Öppna Förskolan, barnen lekte, vi fikade o Julius fick gröt. Jag måste säga att jag blir alltid på bra humör när jag har varit där o om barnen klättrar på väggarna hemma så rekommenderar jag verkligen att man går dit. Där får dom leka av sig o träffa andra barn o när vi kommer hem därifrån så brukar dom va lite trötta iaf så dom inte orkar bråka hela tiden.
 
 
När vi kom hem stekte jag pannkakor till lunch samtidigt som jag matade Julius m gröt, jag bakade 3 äppelpajer, sköljde disk, lagade mat, plockade ur o i diskmaskinen, Nathalie matade Julle m välling, jag gav Julius gröt, barnen åt middag, jag sköljde disk, fyllde diskmaskinen o satte igång den, Julius sov en liten stund, jag torkade snyggt i köket, vispade vaniljvisp, hämtade in posten, barnen åt paj m vaniljvisp, jag sköljde av disk igen.
 
 
Nu har jag nattat Evelyne, hon sover redan, Mathias har jobbat o är på väg hem nu, Julius stinker bajs så det e dags o byta blöja o Nathalie o Vidar e redo att gå o lägga sig men står just nu o spelar tv-spel. När vi har nattat dom ska vi se på tv o fika, äppelpaj m vaniljvisp blir d, jag ska kolla fb oxå o sen vet jag inte om jag orkar så mkt mer idag, känner mej rätt off nu.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0