Öppna förskolan o hemmafix

Mathias jobbade som vanligt, Anthon Robin o Nathalie va i skolan, när jag hade lämnat Vidar o Evelyne på dagis strax efter 9 imorse så gick jag o Julius till Öppna Förskolan. Där fikade vi o Julius fick leka m andra barn o öva på att krypa.
 
 
När vi hade varit där i ca 2 timmar så blev Julius så trött att han somnade på min axel när jag vaggade honom, så vi gick hem. Han låg i vagnen o sov medan jag passade på att gå igenom alla kläder jag köpt på loppisen, sortera dom, kolla fickor, stänga dragkedjor osv för att kunna tvätta dom, jag åt lunch o pratade i telefon m Mathias. Anthon Robin o Nathalie kom hem o killarna åt mellis, jag tog m mej Nathalie o Julius o gick o hämtade Vidar o Evelyne på dagis.
 
När vi kom hem åt jag Nathalie Vidar o Evelyne mellis o sen höll jag på o fixade en massa saker här hemma hela eftermiddagen, bland annat så kollade jag fb på datorn lite kort, packade skolväskor gympapåse o innebandyväskor tills imorgon, plockade ur diskmaskinen, blandade välling, sen tittade jag på ett avsnitt av 112 på liv o död på datorn, Mathias kom hem o han skruvade upp den där skyddsplastkåpan under motorn på Passaten, jag lagade mat, alla åt korv o makaroner, Mathias o jag hjälptes åt m disken, han stack ut o sprang, jag blandade välling igen, torkade köksbordet, duschade Nathalie o tog fram rena kläder åt henne o nattade Vidar o Evelyne o gjorde iordning Nathalie för natten, Anthon o Robin gjorde sig klara dom oxå o sen satt dom vid datorn o tvn en stund.
 
 
När Mathias kom hem från springturen duschade han, gjorde sina smörgåsar o kors i taket (fråga mej inte va som hänt) men han vek tvätt o vi hjälptes åt att lägga in tvätten i byråer o garderober. Så roligt att se när han e huslig. Oftast vill han inte lägga sig i dom sysslor han vet att jag föredrar o göra själv... men nu va d faktiskt lite skönt o få hjälp m det för d finns ju en del o vika om man säger så...
 
 
Nu har jag just matat Julius o gosat m honom en stund o Mathias ligger o försöker få honom att somna bredvid sig, men jag hör att han gnäller lite, Julius alltså, för han håller på o få fler tänder.
 
Jag skulle vilja kolla lite mer fb nu o sen ett till avsnitt av 112 på liv o död, sen blir d natti natti för mej oxå!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0