Mysig utelunch o fix på tomten m.m

Vi gick upp o åt frukost. Det va en vacker morgon, solen sken o det va kallt ute, 2 minusgrader. Vi klädde på oss o borstade tänder. Jag sköljde disk, plockade ur o i diskmaskinen, bytte sängkläder i Julius säng, gick till affären o handlade, hem igen o packade upp alla varor, åt lunch ute, sen va vi ute ett tag o plockade upp en massa saker från tomten o ställde in grejerna i garaget o lekstugan. Julius satt i vagnen o tittade på o Nathalie Vidar o Evelyne hjälpte till.
 
Några bilder från utomhus-lunchen idag...
 
 
Sen gick vi in, då hade Julius somnat o Nathalie Vidar o Evelyne lekte, jag sorterade tvätt, satte igång en tvättmaskin, barnen började bråka så jag satte Nathalie vid tvn, Vidar fick spela tv-spel o Evelyne satte jag vid datorn, Mathias kom hem, jag lagade middag, Evelyne lekte med Julius en stund, Nathalie tittade på tv fortf o Vidar spelade tv-spel.
 
 
Barnen o Mathias åt korv m bröd o jag åt klyftpotatis palsternacka morötter rödlök m olivolja o vitlökssalt ugnsstekt lax m citron svartpeppar o vitlökssalt o gräddfilssås m citron peppar vitlökssalt o persilja. Jag sköljde disk, hängde tvätt o tog hand om maten som blivit över, Mathias gick på innebandyträning.
 
Här kommer en bild på min middag idag...
 
Snart kommer Mathias hem från träningen o då ska vi lägga barnen, sen titta på Bonde söker fru på tv, jag ska kolla fb o gosa m Julle bulle <3 Sen återstår inget annat än att gå o sova.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0