Lite shopping o tvätt m.m

Evelyne låg i vår säng o sparkade på mej o Mathias o vände o vred sig hela morgonen. Jag gick upp m barnen o Mathias fick sovmorgon. Jag gjorde varm oboy o rostmackor till frukost, matade Julius m gröt, plockade ur o i diskmaskinen, torkade bordet efter frukosten, sköljde disk, diskade lite för hand, satte igång en tvättmaskin, såg till att alla barn klädde på sig, packade åt Anthon o Robin, hängde tvätt, satte igång en till tvättmaskin.
 
 
Barnen ritade, byggde m lego o spelade tv-spel, Anthon o Robin duschade, Julius sov en stund, vi åt lunch, Mathias hängde tvätt, jag dukade av lunchen, vi tog på oss ytterkläder allihop o åkte till stan. Vi lämnade Anthon o Robin på stationen där Mathias mamma stod o väntade på dom. Dom åkte till Hässelby där Anthon o Robin ska va i en vecka nu. Sen gick jag m Nathalie o Julius på Apoteket, H&M, Åhléns o Lindex. Mathias Vidar o Evelyne gick till Intersport, sen gick jag o lämnade Julius till Mathias o dom åkte o köpte thaimat. När dom skulle åka därifrån o hämta mej o Nathalie så råkade Mathias backa på en bil bakom sig som han inte hunnit se o som just parkerat bakom honom, tur att vi har dragkrok. Det gick hyfsat bra för den andra bilen, va bara reg.skylten som blev lite tilltryckt o vårt dragkroksskydd gick sönder. Killen som körde bilen Mathias backade på gick ur bilen efteråt o tittade knappt på va som hänt o sa att d va ingen fara, att d inte gjorde nåt för han va inte så rädd om sin bil. Han fick Mathias mblnr o sen en stund senare när Mathias åkt för o hämta mej o Nathalie så ringde han för o kolla att d va rätt nr. Så vi får väl se va som händer m det... Nu e det 1-1 för jag backade ju in i en stolpe för typ 1½ år sen.
 
 
Vi åkte hem, jag busade lite m barnen o sorterade tvätt o bar ner den i källaren. Mathias va ute i trädgården o krattade löv o fyllde på spolarvätska i bussen. Så åt vi thaimat, Mathias tog hand om disken, jag gav barnen lördagsgodis o satte igång en film åt dom när jag bett dom byta om till nattkläder, Julius lekte i köket bredvid mej när jag skrev dagbok. Nu dricker jag Chai Latte, äter bulle o bloggar, sen ska jag kolla fb, natta barn o kanske titta på nåt skoj på tv4Play.
 
 
Trevlig lördagskväll allihop!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0