Julius 8 månadersdag

För 8 månader sen föddes vårt 6:e mirakel, idag blev Julius alltså 8 månader!!! Jag har gjort hand o fotavtryck på honom o vår busiga lilla Julle knöglade ihop pappret så jag fick börja om 3 gånger innan d blev bra ;-) Hihihi
Jag vägde o mätte honom oxå, nu väger han hela 9500 gram, snart 10 kg o han e 72,5 cm lång, stora killen!!!
 
 
Jag gick upp o såg till att Anthon o Robin åt frukost vid 7.15 o värmde välling till Julius som oxå hade vaknat. Jag matade honom i vår säng o bar över honom till spjälsängen där han somnade om. Ställde larmet på 8 o gick upp o såg till att Anthon o Robin gick till skolan, då vaknade Nathalie Vidar o Evelyne oxå. Dom tittade på tv medan jag la mej o vilade en stund till eftersom Julius sov fortf.
 
 
Sen gjorde jag frukost, varm oboy o smörgåsar, d va frost ute igen o riktigt kallt, man behövde bara titta ut genom fönstret för o vilja värma sig m en varm dryck, sen hjälpte jag dom små att borsta tänder o klä på sig, bar ner tvättkorgen till källaren, sorterade tvätt, satte igång en tvättmaskin, Mathias ringde, jag vek tvätt i mängder, märkte kläder, tog ut tvätt ur tvättmaskinen o fyllde torktumlaren m den o satte igång den o en till tvättmaskin.
 
 
Anthon o Robin kom hem, dom åt mellis, jag Nathalie Vidar o Evelyne åt lunch, Julius somnade, jag sköljde disk, torkade bordet, plockade ur o i diskmaskinen, tittade på ett avsnitt av 112 på liv o död på datorn, kollade fb, hängde tvätt o satte igång ännu en tvättmaskin.
 
 
Mathias kom hem o han o jag lagade maten tillsammans, jag hängde tvätt o vek tvätt igen, vi åt tacos, så fixade jag fredagsmys åt barnen med popcorn, chips o godis, jag tog hand om disken, blandade välling o hängde o vek mer tvätt, Mathias satt vid datorn o fixade matchprotokollet inför morgondagens innebandymatch.
 
                          
 
Nu ska jag o Mathias kolla på Gustafsson 3 tr, äntligen finns d nåt vettigt att se på fredagar på tv!!!!! (har pausat d)
 
 
Mathias sitter just nu vid den andra datorn o väntar på att jag ska blogga klart ;-) Barnen har gått o lagt sig o ett lugn o en tystnad råder just nu i huset som väldigt sällan infinner sig här hos oss...
 
Trevlig kväll o natti natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0