Jösses vilken dag...

Efter o ha vaknat kl.2 inatt o kl.7 imorse känner jag mej inte så utvilad. D va Evelyne som vaknade båda gångerna, första gången gick d bra o somna om, då la hon sig i sin säng, men andra gången va d omöjligt för då hade Evelyne fått för sig att hon hade monster i sitt rum så hon ville sova i vår säng, på Mathias plats, där låg hon bara o vände vred på sig o verkade inte särskilt trött. Jag matade Julius m välling där vid 7 o han somnade om.
 
 
När jag gick upp kollade jag febern på Evelyne o nu hade hon 39,2 så ingen stor skillnad mot igår, men hon e pigg o har varit uppe hela dagen nu o lekt. Hon känns inte alls lika varm nu ikväll, så febern har garanterat gått ner mkt. Jag fixade varm oboy o rostmackor till frukost, sköljde disk, barnen spelade tv-spel o byggde m lego, Nathalie Anthon o Vidar duschade o jag tog fram rena kläder åt dom.
 
 
Jag e jätteförkyld, täppt i näsan, har ont i två tänder, men mest i den som e rotfylld o som fortf envisas m att bråka m mej, ont i ett öra på samma sida som den tanden sitter, svårt o andas pga förkylningen, trött, har huvudvärk, ont i magen osv. Mathias va ju i Hässelby hela dagen o sov där inatt. Jag e själv m dom 6 små trollen som bara bråkar, skriker, drar varann i håret o retar gallfeber på varann o mej. Idag har dom inte varit på sina bästa humör.
 
 
Julius sov en stund efter o ha fått välling, jag sorterade tvätt, satte igång en tvättmaskin, vek tvätt, fyllde på toapapper i badrummet, gick igenom mer nya kläder, klippte bort lappar o märkte dom, fixade lunch, sköljde disk, plockade ur o i diskmaskinen, fyllde den o satte igång den, blandade välling, skrev matlista, hängde tvätt, satte igång torktumlaren, en kompis till Nathalie ringde o när jag pratade m den kompisens mamma så ramlade Julius o slog i pannan när han kröp runt. Vilken oturshelg d har varit, Nathalie har ramlat av kontorsstolen o slagit i huvudet precis bredvid ena ögat för att hon till varje pris skulle dra Evelyne i håret o då tappade hon balansen, Evelyne ramlade av samma stol o gjorde illa ryggen, d såg riktigt läskigt ut faktiskt, hon satt inte still på den o hon ramlade rakt bakåt, när hon landade på sidan av ryggen så va d som om nacken o huvudet studsade upp en gång o så ner i golvet igen, usch jag trodde hon hade brutit ryggen el nacken o bad henne ligga helt stilla ett tag medan hon va ledsen o skrek, så efter en liten stund frågade jag henne lugnt vart hon hade ont o då va d på sidan av ryggen o inte i ryggraden nacken el huvudet, tack o lov. Det går liksom inte o va överallt hela tiden. Men usch va rädd man blir när d händer såna här grejer.
 
 
Barnen har varit extremt jobbiga idag, antagligen för att vi inte har kunnat gå ut nåt, eftersom Evelyne har feber. Dom har sprungit runt, jagat varann, bråkat, slagits, skrikit, dragit varann i håret, hoppat i soffor o sängar, klättrat på bord osv. Jag e ganska tömd på energi nu o Mathias lär inte ha nån överskottsenergi heller, för han har ju sprungit 1 mil idag på Hässelby loppet o handlat lite mat på vägen hem. Självklart säger jag till dom när dom bråkar, hela tiden, men dom lyssnar inte ett dugg på va jag säger. När jag säger till dom för 20:e gången så tar man i rätt så rejält, typ nerifrån tårna o då först reagerar dom överhuvudtaget, innan det så e det som om jag inte finns, dom bryr sig inte alls. Väldigt frustrerande.
 
 
Jag lagade mat, vi åt, jag tog hand om disken, Julius fick mat, jag packade skolväskorna, Mathias kom hem, jag dammsög köket, Mathias packade upp varorna o dom saker han hade haft m sig, nu har Mathias nattat dom små, utom Julle som sitter här o leker bredvid mej, Anthon o Robin spelar tv- o dataspel, nu ska jag kolla fb o sen kanske d kan bli lite soffmys m film el kolla nåt på tv o äta choklad som tröst efter en jobbig dag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0