Innebandy o liten sjukling

Idag fyller en av Mathias kusiner år, en av mina kusiner samt en kompis till mej o Mathias, så jag börjar m att säga grattis till er Sabina, Anna o Jesper!!!
 
Den här morgonen började m ett depåstopp för Julius, Mathias matade honom m välling samtidigt som jag bytte blöja på honom i vår säng. Sen somnade vi om. Mathias gick upp m barnen o gjorde varm oboy o rostmackor till frukost. Jag sov en liten stund till innan jag oxå gick upp o åt frukost. Så tog jag hand om disken, sköljde av den o plockade ur o i diskmaskinen, torkade bordet o packade Robins innebandyväska, Mathias borstade tänder på barnen o såg till att dom fick på sig kläder.
 
 
Mathias o Robin gick iväg på innebandymatch här i Fjärdhundra, Robin spelade o Mathias e ju tränare för laget. Dom förlorade tyvärr idag, men dom hade spelat bra o Robin hade varit jätteduktig sa Mathias. Barnen lekte o spelade dataspel, jag vek en hög tvätt o märkte ett gäng kläder, busade m barnen, dansade o sjöng m mina tjejer till låtar på Youtube, sorterade tvätt, satte igång en tvättmaskin, fixade lunch, sköljde disk, fyllde diskmaskinen o satte igång den. Mathias o Robin kom hem o åt lunch dom oxå.
 
 
Evelyne Vidar o Nathalie ritade, Evelyne som va så pigg o lekte som vanligt ända fram till strax efter lunch verkade plötsligt trött o sa att hon ville vila, jag o Evelyne duschade o då orkade hon knappt stå upp i duschen, jag kollade om hon hade feber för jag tyckte att hon kändes varm, d hade hon, 39,3 så d blev Alvedon o så fick hon lägga sig i sin säng o sova ett tag.
 
 
Mathias åkte o hämtade pizzor till mej o barnen, vi åt, Mathias åkte till sina föräldrar i Hässelby för att äta middag där m sina två brorsor ikväll o sova där inatt, för imorgon ska dom springa Hässelby lopppet. Jag e hemma m mina 6 små troll. Efter middagen sköljde jag disk, hängde tvätt, satte igång en till tvättmaskin o torktumlaren, Evelyne vaknade o ville äta o dricka, hon åt 4 pizzabitar o drack vatten vilket va jättebra. Då ringde jag Mathias o berättade att hon mådde bättre. Vi blev oroliga där ett tag när hon nästan somnade ståendes o bara ville sova, då va hon inte sig själv, men sen sprang hon runt o lekte som vanligt igen.
 
 
Jag fixade lördagsmys m film godis o ostbågar åt barnen, vek tvätt, bäddade rent i min o Mathias säng, städade upp en massa leksaker från golven i barnens rum, märkte lite mer kläder, gick ut m sopor, nattade dom små, fixade m tvätt igen o nu ska jag kolla fb när jag har bloggat färdigt o sen se en film på tv om jag orkar, har pausat den o så e det min tur o äta ostbågar o godis ;-) Trevlig kväll önskar jag alla!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0