Helgen innehöll en massa roligheter

Igår lördag va en seg dag för mej å det regnade ute oxå, så d va en sån där dag då d inte gör nåt att man inte är så aktiv, man måste unna sig d ibland. Jag hade ju varit ute kvällen innan m bästa Helena Smith o ett gäng andra trevliga tjejer. Jag va trött o behövde vila o sova. Svärmor va ju hos oss fortf. Mathias skjutsade Anthon till en marknad på förmiddagen, Anthon o 3 klasskompisar sålde fikabröd där. När Mathias åkte o hämtade Anthon så va svärmor o några av barnen m dit o dom handlade lite saker på marknaden oxå innan dom åkte hem igen, jag vaknade vid 12.30 strax innan dom åkte o åt lunch, tvättade, tog hand om disk o busade m barnen.
 
 När jag va ute på fredagen drack jag min favoritdrink Pina Colada som jag inte druckit på flera år innan i fredags, då d inte hör till vanligheterna att jag går ut.
 
När Mathias svärmor o barnen kom tillbaks så smsade Jaana till mej att hennes middag som vi skulle gått på på kvällen va inställd pga att ett av hennes barn blivit sjuk. Jag mådde inget vidare själv just då, hade jätteont i magen o mådde lite illa som jag gör ganska ofta av olika orsaker. Jag hängde tvätt, blandade välling o busade m barnen, jag o Mathias gjorde oss iordning o svärmor började laga middag åt barnen o henne. Jag satt vid datorn en stund o skrev lite, barnen lekte o spelade tv o dataspel som vanligt.
 
 
Mathias o jag åkte in till stan o handlade lite mat, bara torrvaror som vi kunde ha i bilen, sen köpte vi m oss mat från Vita Elefanten o åkte hem till Helena o Jesper Smith o åt middag där, sen kollade vi lite på film, pratade o hade jättetrevligt. Vi åkte hem sent på kvällen.
 
 
Idag söndag har d inte heller hänt så mkt. Jag vaknade vid 9.50 o gick upp o åt frukost, Mathias o svärmor hade varit uppe ett tag m barnen, Mathias o Robin åkte iväg till Uppsala på innebandymatch kl.11 o idag vann Robin o hans lag!! Jätteroligt tycker vi!! Jag o svärmor va här hemma m Anthon Nathalie Vidar Evelyne o Julius. Jag klädde på dom små, plockade ur o i diskmaskinen, matade Julius o torkade bordet.
 
 
Svärmor åkte hem kl.13, jag blandade välling, ansökte om föräldrapenning på FK via internet, duschade barnen, alla utom Julius som låg o sov o Robin för han duschade ju efter matchen, jag tog fram rena kläder åt dom o kammade dom, Mathias o Robin kom hem kl.16, jag tittade på Det Okända på tv4Play, Mathias Nathalie o Evelyne gick till affären o köpte lite smör mjölk osv, jag plockade upp varorna, Mathias lagade maten medan jag tittade på några avsnitt av 112 på liv o död.
 
 
Så åt Mathias o barnen middag, idag blev d klyftpotatis morötter o palsternacka m olivolja o vitlökssalt i ugnen o stekt korv till, men jag åt lite köttfärs ost rödlök o gräddfil som va kvar från tacosen i fredags, jag svalde en lite för stor bit o då fick jag sådär svårt o andas o det blev svårt o svälja som jag får ibland, tyvärr satt det i mkt längre den här gången o jag har haft svårt att äta hela kvällen. Fick i mej lite After Eight o äppelpaj m nöd o näppe... inget roligt alls d här. Jag blir så rädd när jag äter o råkar svälja en lite för stor bit så att d låser sig liksom i matstrupen o sväljfunktionen funkar inte som den ska. Så oerhört obehagligt. Har ju levt m detta problem i snart 2½ år nu.
 
 
Sen började vi m nattningen av barnen, tittade på Solsidan på tv, sen satt jag vid datorn ett tag o så tittade vi på en svensk kriminalserie på tv o då somnade Julius på Mathias bröst. Så mysigt o sitta bredvid dom o mysa.
Nu har alla utom den bloggande nattugglan gått o lagt sig. Men snart e det min tur o få sova :-)
 
Hoppas att din helg har varit bra! Jag har haft en avkopplande helg fylld m en massa trevligheter!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0