Festligheter o en släng av städmani

Imorse fixade Robin frukosten, varm oboy o rostmackor blev d, han e sååå duktig o gullig!!
 
 
När vi hade ätit frukost tog jag hand om disken, slängde sopor, drog upp rullgardiner osv osv. Anthon Robin Vidar o Evelyne duschade, jag tog fram rena kläder åt dom, plockade o fixade lite, packade en väska m extrakläder till Robin, Julius sov, jag tog en dusch o slog in kalaspresenten. Sen åt vi tacos till lunch o jag sköljde disken.
 
 
Solen sken ute idag, o trots att d varit frost inatt va d iaf 10 grader på dagen, så jag o barnen gick till grusplanen här i Fjärdhundra o lämnade Robin m dom andra barnen o ett gäng föräldrar som skulle va m på festen/kalaset, dom skulle spela brännboll där innan allihop skulle åka hem till Robins kompis som hade fyllt år o som hade festen, där dom skulle grilla. D va skönt o komma ut en sväng i det vackra vädret o jag Anthon Vidar Evelyne o Julius gick en långpromenad när vi hade lämnat Robin.
 
 
När vi kom hem åt vi bullar o chokladkakor o barnen drack saft o jag gjorde en Chai Latte till mej såklart ;-) Sen busade o gosade jag m Julius ett tag, ringde o beställde kebabtallrik åt barnen som dom åt till middag, jag tog hand om disk igen, sen plockade barnen o jag upp alla leksaker från golven i alla rum på hela övervåningen, efter d fick barnen popcorn o lördagsgodis som belöning.
 
 
Mathias ringde, jag sorterade tvätt, satte igång en tvättmaskin, bäddade åt Robins kompis som ska sova hos oss inatt, Robin o hans kompis kom hem från festen, jag dammsög hela övervåningen, nattade Vidar o Evelyne, tog hand om tvätt o åt soppa till sen middag.
 
 
Nu har Anthon Robin o Robins kompis just gått o lagt sig, jag bloggar o det måste jag sluta m nu för Julius e jättegnällig pga att han håller på o få tänder o för att han e förkyld, han äter inte så bra o bara skriker o kastar m huvet när man håller honom i famnen. Blir nog en låååång natt d här...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0