Ett mindre lyckat äventyr...

Vi åt frukost, Anthon Robin o Nathalie gick till skolan, jag såg till att dom små fick på sig kläder o borstade tänder, jag gjorde en matlista, Vidar Evelyne o Julius va hemma m mej idag. Mathias ringde o vi pratade lite innan jag packade in lite saker i bilen o gav barnen bananer.
 
 
Jag Vidar Evelyne o Julius åkte till Ica Maxi, jag slängde grovsopor o under tiden jag gjorde d så knäppte Vidar lös sig själv o sen Evelyne, så dom kom springandes över parkeringen trots att jag sagt åt dom att sitta kvar i bilen medan jag slängde det.
 
Sen handlade vi mat o Vidar o Evelyne fick köra varsin liten vagn, men jag förklarade för dom  från början att dom inte fick springa runt m vagnarna. Fast d gjorde dom såklart ändå o jag sa till gång på gång på gång på gång, vänligt men bestämt. Dom lyssnade inte alls o bara sprang runt i affären o jag fortsatte att säga till. Jag kände mej mer o mer stressad o irriterad över deras beteende. När vi kom fram till kassan va jag så arg, stressad o irriterad att jag skakade, jag kände mej maktlös o va typ i upplösningstillstånd o började nästan gråta. Lägg sedan till sömnbrist o att jag va hungrig = dålig kombo, Några tanter tittade på Vidar o Evelyne som inte stod stilla i kön som jag sagt åt dom att göra utan dom fortsatte springa runt o skrattade åt mej o vägrade lyssna på va jag sa o bad dom göra. Tanterna log. Jag kan inte förstå hur man kan le åt en sån situation. Dom såg väl hur jobbigt jag tyckte att d va?!
Va e det som e så roligt, att barnen inte lyssnar o inte gör som jag säger, att jag e arg o irriterad?! Nej jag fattar faktiskt inte. Typ alla jag känner säger att dom aldrig skulle utsätta sig för att åka o handla m barn o särskilt inte flera små barn pga att det e så jobbigt. Visst tanterna kanske ler för att dom tycker barnen e söta o gulliga, det tycker jag oxå, men för mej känns d väldigt provocerande att någon står o ler i den situationen. D gör mej ännu argare. Jag tycker oftast att d brukar funka bra o handla m barnen, men tyvärr inte den här gången. Jag har aldrig dragit mej för att åka o handla m 4-5 barn. D har jag gjort många gånger. Allt går utom nyfödda bebisar o tennsoldater anser jag.
 
 Jag får tänka på denna text nästa gång någon ler oavsett anledning :-)
 
Vidar o Evelyne sprang före mej ut från affären trots att jag ropade efter dom att stanna o vänta på mej. Allt handlar ju bara om att jag vill att dom stannar upp, lyssnar o förstår att man inte kan bete sig hur som helst o att jag e rädd att d händer dom något, särskilt när dom springer runt på en parkering där d åker massa bilar.
Vi kom fram till bilen o jag satte in barnen o packade in varorna o vi åkte hem. På vägen hem gick min irritation o ilska över väldigt fort. Jag pratade m barnen o vi lyssnade på musik i bilen.
 
När vi kom hem bar jag in alla varor o packade upp allt, vi åt lunch o Robin o Nathalie kom hem o åt mellis, Vidar bajsade o ville att jag skulle komma o torka, Julius bajsade strax efter d så jag passade på o duscha honom, d va inte populärt kan jag säga, han gillar inte att duscha, han gallskriker verkligen trots att jag har exakt rätt temperatur på vattnet o han får sitta i en sån där plaststol/badhjälp men han e bara sååå ledsen o man märker att han inte vill få vatten på sig. Stackarn, men han måste ju oxå bli ren ibland.
 
 
Sen började jag skala o skära grönsaker till middagen, Anthon kom hem från sin långdag i skolan, jag fortsatte med matlagningen, dukade bordet, när maten stod i ugnen började jag titta på ett avsnitt av 112 på liv o död, Mathias kom hem, barnen o Mathias åt middagen som idag bestod av klyftpotatis lök paprika morötter o palsternacka som stekts i ugnen i olivolja o kryddats m svartpeppar o vitlökssalt o till d falukorv, även den ugnsstekt.
 
Mathias Anthon o Robin åkte iväg på innebandyträning o Vidar följde med o tittade på, Julius somnade, Nathalie o Evelyne lekte o tittade på tv, jag tittade på ett till avsnitt av 112 på liv o död samtidigt som jag åt middag, jag fyllde diskmaskinen o satte igång den, Evelyne somnade på soffan, Mathias Anthon Robin o Vidar kom hem o barnen åt smörgåsar, Mathias sprang en sväng o duschade när han kom tillbaks igen, jag såg till att alla barn bytte om för natten o borstade tänder.
 
 
Så gick alla barn o la sig, dom små lite före dom större, Mathias o jag har tittat på Färjan o Ensam mamma söker på tv o gosat m Julius. Julle slukade 2 flaskor välling innan han somnade för natten. Tillväxtperiod kanske... Han e bara sååå mysig o härlig vår lille Julius <3 Han älskar o bara sitta o mysa hos mej o Mathias.
 
Jag har varit så himla trött ikväll o jag känner att d va nog mest den där mathandlingen som inte blev så lyckad som tog musten ur mej... men nu tar jag nya tag o imorgon kommer en ny dag m nya saker att göra. Jag hoppas att den dagen blir bättre än den här.
 
 
GODNATT!!
 

Kommentarer
Postat av: Jaana

Du får ta det lugnare imorgon o komma till öppnaförskolan o fika. Jag ska dit imorgon. Kram.

2012-10-08 @ 23:50:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0