En trevlig men späckad fredag

Mathias va på jobbet, Anthon o Robin i skolan, jag har varit hemma m Vidar Evelyne o Julius idag. Nathalie e hos svärmor i Hässelby. På förmiddagen tog jag hand om disken, sorterade tvätt, tvättade, hängde tvätt, fyllde i några papper, byggde om vagnen så att både Evelyne o Julius sitter i den nu istället för som tidigare då d va en liggdel åt Julle o en sittdel åt Evy, gick en promenad m mina 3 minstingar o gick förbi skolan på vägen hem o lämnade papprena jag fyllde i tidigare till Robin.
 
På promenaden m Vidar Evelyne o Julius i förmiddags...
 
När vi kom hem åt vi lunch o sen har d bara gått i ett hela tiden m saker att göra... tvättade en hel del till, hängde massa tvätt, Anthon o Robin kom hem, dom åt mellis, d har varit en massa bråk mellan barnen så jag fått springa som en jojjo o reda ut allt tjafs, jag såg Uppdrag granskning på svtPlay, d avsnittet som handlade om kvinnor som har gått sönder fruktansvärt mkt när dom fött barn, verkligen skrämmande att se... så nu vet jag inte om jag skulle våga föda fler barn, näerå, men usch jag blev otroligt skrämd av d. Jag tycker att det e sjukt att så mkt slarv förekommer inom förlossningsvården om så pass allvarliga saker. Hade jag ingen aning om :-S

Uppdrag granskning - Del 5 av 17: Skammen - SVT Play

26 sep 2012 – Del 5 av 17. Tusentals kvinnor drabbas varje år av förlossningskador. Nu har det framkommit uppgifter som visar på  stora brister i ...
 
Mathias kom hem efter jobbet, packade sin bil m saker han ska ha m sig till sin lillebror o så duschade han, sen sa han hej då till oss o åkte mot Västervik. Jag tvättade lite mer, hängde lite mer tvätt, lagade mat, vi åt tacos, jag tog hand om disken, snyggade till i köket, sen va d hela tiden nån som satt på toa o ville att jag skulle komma o torka, Julius skulle ha ny blöja el mat, barnen bråkade osv osv osv... jag fixade fredagsmyset åt dom m film popcorn o chips, nattade Evelyne o Vidar, hängde ännu mer tvätt, Mathias o jag pratade i telefon, Nathalie ringde o sa godnatt, jag kollade lite på tv, matade Julius o bytte blöja på honom. Nu har jag just nattat honom o hoppas verkligen att han sover för natten o att han sover hela natten... han har gnällt större delen av kvällen pga att han e jätteförkyld fortf, har en hemsk hosta o håller dessutom på o få fler tänder så han har d jättejobbigt just nu. E väl ingen vidare tajming o bli själv m barnen då egentligen. Men jag unnar Mathias en helg hos sin lillebror o hans bror behöver verkligen hjälp i sitt hus nu, så Mathias ska ju jobba där o inte sitta o ta d lugnt direkt o så e det ju en 4 timmars bilresa dit oxå vilket inte e så lätt. Mathias vet att jag fixar d här m barnen själv :-)
 
 
Nu har Anthon o Robin just gått o lagt sig, jag dricker ett glas cola o bloggar som ni märker, sen ska jag logga in mej i facebook-världen, det e sååå roligt att se va folk har för sig ;-) Så ska jag o Mathias ringa o säga godnatt till varann <3 Sen tror jag att jag kanske kan få gå o lägga mej o försöka sova lite... nej just d, jag har en torktumlare igång där nere i källaren oxå som ska tömmas o tvätt ska bäras upp, hörde nyss Julle oxå så han sover inte än heller. Vila d får jag göra i graven. Trevlig helg på er gott folk!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0