Det eviga handlandet o trevligt fika...

Imorse gick Anthon Robin o Nathalie till skolan som vanligt. Jag packade lite saker o bar ut dom till bilen, åkte till dagis o lämnade Vidar o Evelyne. Sen åkte jag o Julius till stan o handlade på Ica Maxi. Helt problemfritt o smidigt gick d idag att handla, för han e världens goaste bebis. Jag träffade en tjej där oxå, som jag köpte ett regnskydd av till vår syskonvagn. Vi hade bestämt att träffas där vid Ica Maxi. Så åkte jag till ÖoB en sväng oxå o handlade lite choklad.
 
 Det här e en av mina favvisar på chokladfronten!!! :-P
 
Efter handlingen åkte jag o Julius hem till en kompis till mej, som från början e min systers kompis o hon o jag lärde känna varann genom syrran o andra gemensamma bekanta. Vi pratade o fikade. Hon fick barn för en månad sen så nu fick jag se hennes lilla underverk, en liten tjej. D va jättetrevligt att träffa henne igen, för d va ett tag sen sist.
 
 
Sen åkte jag o Julius direkt till skolan o hämtade Nathalie o vidare till dagis o hämtade Vidar o Evelyne. Så hem o packade upp alla varor o hängde upp barnens ytterkläder, barnen fick fika o jag åt en sen lunch. Sen började jag m middagen för att killarna skulle hinna äta innan innebandyträningen. Jag plockade ur diskmaskinen, lagade klart middagen, dukade, Mathias kom hem, vi åt Chili con Carne m bulgur o sallad. Jag sköljde disk o fyllde diskmaskinen o startade den när Mathias Anthon Robin o Nathalie va på innebandyträning. Nathalie tittade på när killarna spelade innebandy.
 
 
Jag gjorde iordning dom små inför natten, läste saga för dom när Mathias Anthon Robin o Nathalie kom hem, barnen åt mackor o frukt, jag packade skolväskorna o en gympapåse, nu har vi nattat Nathalie Vidar o Evelyne, Anthon o Robin spelar tv- o dataspel, Mathias sitter i köket m Julius o jag bloggar.
 
 
Nu ska jag o Mathias kolla på Bonde söker fru på tv som jag har pausat o efter det e det Dallas. Sen kolla fb i pauserna. Sen e det godnatt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0