BVC Storhandling o städning

Julius vaknade några ggr inatt oxå men han somnade om mycket snabbare varje gång än natten innan. Jag gick upp 7.15 o gjorde frukost, alla barnen o jag åt, sen plockade jag ur o i diskmaskinen o satte igång den, Mathias kom upp o åt frukost, jag la fram mat till kvällen, Anthon Robin o Nathalie gick till skolan, jag matade Julle, Mathias åkte till dagis o lämnade Vidar o Evelyne.
 
 
Jag åkte till BVC m Julle där dom vägde o mätte honom, min våg här hemma stämde inte exakt men ganska bra ändå. Han väger nu 9390 gram o är 72 cm lång, vi fick d till 9500 gram på vår våg o 72,5 cm m måttband här hemma så d va nog lite osäkert. Men hyfsat bra ändå stämde d ju ;-)
 
 
Sen åkte vi hem, Mathias e hemma idag oxå o när jag steg innanför dörren så började jag undra om Mathias hade slagit i huvet, för han höll på o dammsög o torkade damm på övervåningen ;-) D hör inte till vanligheterna att han städar om man säger så, av 100 ggr som någon städar hos oss så e det jag 99 av dom gångerna. Jag satte igång en tvättmaskin, dammsög tvättstugan o vid toaletten där i källaren o vek tvätt, sen åt jag en macka o så åkte jag till stan.
 
 
Där storhandlade jag på Ica Maxi o va på Systemet o köpte vin. Jag åkte hem o bar in alla varor, Robin hjälpte mej att packa upp, Mathias hade varit o hämtat Vidar o Evelyne på dagis så alla barn utom Nathalie va hemma, jag blandade välling, skar o marinerade kött, saltade pommes frites o ställde in dom i ugnen, Anthon gick o hämtade Nathalie som varit o övat m kören, jag plockade o fixade lite, stekte köttet, gjorde bearnaisesås o sallad, svärmor kom till oss, vi åt middag o jag tog hand om disken.
 
 
Sen fixade jag fika, tårta o saft blev d för o fira Julius namnsdag. Han heter ju Lucas i andranamn o idag e det hans första LUCAS-Namnsdag. Så sköljde jag disk igen, drack en Chai Latte, packade skolväskor, nattade barn, vilket oxå svärmor hjälpte till m. Nu bloggas d för fullt, sen kikar jag facebook o kanske kollar nåt skoj på tv4Play, finns mkt o se nu som jag missat.
 
 
Imorgon ska jag till tandläkaren o få min bettskena o så e det tänkt att dom ska göra en permanent lagning på den tanden som jag har rotfyllt istället för den provisoriska lagningen som sitter där nu. Men problemet e ju att jag fortf har skitont i den tanden så dom måste kanske tänka om o öppna upp den igen o försöka m mer medicin. Jag har tydligen väldigt långa rötter på mina tänder så d va svårt o rotfylla den tanden. Jag hoppas dom hittar en lösning för jag vill verkligen ha kvar tanden om d går, men orkar inte ha så här ont hela tiden.
 
Trevlig kväll önskar jag alla!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0