Trevligt fikasällskap o litet kvällsäventyr

Vi gick upp o åt frukost, Nathalie o Vidar duschade, jag tog fram rena kläder åt dom, klädde på Evelyne o Julius, sköljde disk, blandade välling, matade Julius, packade ihop lite saker som skulle bäras ut till bilen, skrev en matlista, lagade middagen till ikväll så långt d gick, duschade Julius o tog på honom rena kläder, bäddade sängarna, bar ut lite saker till bilen, åt lunch, matade Julius igen o torkade fint i köket.
 
 
Jag Nathalie Vidar Evelyne o Julius åkte till min vän Mirka o fikade, hon o jag pratade medan barnen lekte för fullt. Vi va där i några timmar o sen matade jag Julle innan vi åkte hem, vi hade jättetrevligt. Jag hade tagit m mej äppelpajer o glass som vi mumsade på :-)
 
Mathias va redan hemma o hade kokat ris till lövbiffen i paprika o chilisåsen som jag hade lagat tidigare på dagen, vi åt middag o sen åkte jag Mathias Nathalie Vidar Evelyne o Julius till stan o köpte pellets, handlade på Ica Maxi o tankade bussen o så åkte vi hem.
 
 
När vi kom hem nattade vi barnen, packade upp varorna, tittade på ett avsnitt av 112 på liv o död på datorn o åt kex o brieost o drack Pommac medan Julius lekte bredvid oss på golvet, Mathias gav Julius mat o sen gick Mathias o Julius o la sig o nu sitter jag här o bloggar innan det e dags för mej oxå att sussa gott i sängen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0