Så gick d hos tandläkaren...

Jag började morgonen m att ta en dusch, jag o barnen åt frukost, jag hjälpte dom små att klä på sig, Anthon Robin o Nathalie gick till skolan, jag ringde Folktandvården o fick en tid åt Evelyne jättesnabbt, idag kl.11.30. Jag sköljde disk, ringde dagiset o så gick jag o dom små till dagis o lämnade Vidar. Evelyne fick va hemma idag. När jag kom hem igen m Evelyne o Julius packade jag in lite saker i bilen, bytte blöja på Julius o värmde en flaska välling som Evelyne matade Julius med när vi satt i bilen o jag torkade backspeglarna så jag kunde se nåt i dom. Sen åkte vi till stan.
 
 
Först gick vi till en syaffär o fick en jacka lagad där löparen till blixtlåset va trasig, sen vidare till Folktandvården. Där hade dom nåt personalmöte så hissen va avstängd o trappan full av folk, Mathias mötte oss där o hjälpte mej upp m barnvagnen när dom öppnade på Folktandvården, då kunde jag va m Evelyne hos tandläkaren medan han passade Julius. D gick bra, dom kände o knackade på tanden o röntgade den, Tandläkaren tyckte inte d verkade som om Evelyne har ont o det såg bra ut såvitt dom kunde se nu. Sen fick min lilla gosa Evelyne välja ut en liten sak som hon skulle få för att hon varit så duktig, efter mkt om o men så valde hon en ring m en prinsesskrona på. Här kommer en bild på Evelyne där hon visar upp ringen...
 
 
När Nathalie bar på Julius häromdagen o tappade honom i golvet så såg jag som en blodprick efteråt där hans ena framtand i överkäken håller på o komma fram, så jag passade på att visa den tanden oxå o tandläkaren tittade på den, men hon trodde inte d va nån fara m den heller. Men nu e både Evelynes o Julius skadade tänder dokumenterade hos Folktandvården o det va ju bra att dom verkar okej. Känns skönt o ha kollat upp d.
 
 
Mathias åkte o åt lunch o jobbade igen efter att vi varit hos tandläkaren o jag Evelyne o Julius gick in en sväng på Lindex o köpte några plagg åt Nathalie, gick till skrädderiet o fick en dragkedja på en annan jacka lagad, så köpte jag en present åt en kille som Robin ska på kalas hos på lör. Sen gick vi till bilen, jag slängde grovsopor o vi åkte hem, jag bar in alla saker jag haft m mej, kassar, barnvagn o barnen osv, Anthon Robin o Nathalie kom hem, Anthon o Robin åt mellis o jag slängde i mej några mackor m laxröra på, sen kom jag på att d saknades ett barn, nerå men att klockan va 14 o då ska Vidar hämtas på dagis... så jag klädde på Nathalie Evelyne o Julius o fick in dom i bussen o åkte till dagis o hämtade hem Vidar.
 
 
När jag va hemma igen hängde jag upp alla deras ytterkläder, fixade mellis åt dom små o mej själv, matade Julius, sköljde disk, packade skolväskorna till imorgon, busade m barnen, sen plockade jag ur diskmaskinen, började m maten, såg till att Anthon gjorde sin läxa, Mathias kom hem, vi åt wokad fläskfilé i thaisås m jasminris, jag sköljde disk, plockade i diskmaskinen o satte igång den, torkade i köket, Nathalie duschade, Robin gjorde sin läxa o Mathias Anthon o Robin bar ner en massa tvätt i källaren.
 
 
Så nattade vi barnen, jag o Mathias tittade på tv medan jag matade Julius som sedan somnade på mej, jättemysigt, nu ska jag kolla fb o sen gå o lägga mej.
 
Jag träffade förresten mamman i den familjen som bodde i vårt hus innan oss i stan idag, hon kom fram o frågade om jag kände igen henne o jag sa att jo d gör jag, men jag kan inte komma på vartifrån, då berättade hon d. Vi pratade en stund om jobb, barnen, hur vi trivs, den omfattande renoveringen vi gjort av huset, grannar osv. Hon sa att hon tycker att jag ser väldigt fräsch o pigg ut trots att jag har 6 barn, själv har hon 5 barn o hon ser oxå strålande ut tycker jag vilket jag sa till henne. Härligt m komplimanger för jag har inte d bästa självförtroendet kan jag säga, så d värmer att höra något sådant. Känns ju bra att man inte har havererat totalt än så länge iaf hahahahaha!!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0